wilmablogghund

Alla inlägg den 19 maj 2018

Av Wilma Border collie - 19 maj 2018 18:13

Så var det ÄNTLIGEN lördag igen. De förekommer alldeles för sällan. Efter att ha väntat i sjuttioelva evigheter så var det äntligen dags att gå och möta Sigrid.

   

Så där kom hon men………….

   

Titta Mikko är tillbaka! Han var bara hemma hos sin husse ett dygn och visade på alla sätt att där ville han inte alls vara. Nu har ha flyttat till Sigrid och kommer att bo hos henne i alla fall över sommaren. Kanske blir det för evigt det är ingen som vet just nu, men Mikko är glad och nöjd igen.


   

Här får jag nåt. En sån där hundbädd som Sigrid har fast denna är en större modell. Mikko hade två med sej i sitt flyttlass så jag fick den ena. Matte ställde in den hemma hos mej eftersom den inte skulle med till hundträffen.

   

En mycket nöjd och lycklig Mikko träffar sin kompis Ossy igen. Alla gillar Ossy för han är världens bästa kompis. De lekte en hel del också men det blev bara skitbilder enligt matte.

   

Jag umgicks en del med Ossyhusse som satt och filosoferade under korkeken menar äppelträdet.

   

Så började alla kompisar komma. Är så skoj att vi alltid är så många, desto fler desto roligare.

   

Många hundar samlades runt Ossyhusse. Tror de tackade honom för hans utmärkta idé att ha de här hundträffarna. Tänk så många nya vänner vi fått.

   

Jag och Ossy lekte en del, men en pudel bestämde sej för att han var fullkomligt störtförälskad i mej och visade det väldigt tydligt. Jag upplyste om att de varma känslorna inte var besvarade.

   

Rottisvalpen kom idag också. Hon är en skoj typ. Och bra träning för Sigrid att få träffa en snäll och trevlig Rottis.

   

Blev självklart en massa mingel med alla kompisar. Gäller att umgås med alla när chansen finns.

   

Sigrid bestämde sej för att i dag var det människor som gällde.

   

Hett blev det så vi ansåg att det var bäst att dra till sjön och bada.

   

Skönt!! Mer bad och sjöar till alla hundar.

   

Men det var väldigt vad du var envis då. Jag vet att jag är oemotståndlig, men jag badar helst utan ryggsäck.

   

En gång i tiden så vågade inte Labrador Alice bada. Tydligen så var det Sigge Svamphund som lärde henne genom badlektioner. Nu kan ingen tro att hon varit rädd för vatten.

   

Jag och Beagle Mimmi samarbetade och planerade för pinnstöld. Bara att vänta på att den med pinne når land.

   

Ossy finns det ingen hejd på när det gäller bad. Det ska vara han nånstans i det här jätteplasket.

   

Det där med att vänta på pinne blev populärt till slut så ar vi ett helt gäng som lurpassade och försökte komma över pinnarna.

   

Sigrid kom på att hon skulle överge människorna ett tag och bada istället. Hon behövde svalka sej hon också.

   

Rottisvalpen kom på att detta med vatten är superskoj. Jätteskoj hade hon.

   

Blev en del lek på land också. Här har jag Mimmi och Mikko en massa skoj. Märktes hela tiden på Mikko hur lycklig han är att vara tillbaka hos alla sina kompisar igen.

   

Rottisvalpen kom också på det där med att försöka stjäla pinnar. Viftar man med ett ben så släpps säkert pinnen. Fast hon behöver träna mer för nån pinne kom hon inte över.

   

Sigrid återgick till det mänskliga umgänget. Hon utsåg Ossyhusse och Anne till sina bästa vänner en stund.

   

Jag hade en lektion med Buddys matte. Berättade för henne att om man hoppr upp på bord då ska man ha godis. Jag fick godis, lättlärd människa.

   

Sen var det tyvärr slut på allt skoj. Ett par timmar känns som några minuter när vi har så här roligt. Dags att gå hem. Hade sällskap med Rottisvalpen som lekte en del med Mikko. Så visade hon att jag är hennes idol, enligt människorna beror det på att jag är så otroligt snäll och vänlig därför vill alla vara vän med mej.

   

Passerade loppis på Heden. Matte skulle ha tomatplantor. Jo hon hittade rätt person och tänk det finns tomatplantor uppkallade efter mej!!! De heter Wilma, mycket passande och med det namnet bör de ge massor.

   

Kollade den där bädden ordentligt. Verkar okej, ska prova den när det är svalare, just nu föredrar jag att sova på golvet.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards