wilmablogghund

Alla inlägg den 12 maj 2018

Av Wilma Border collie - 12 maj 2018 18:04

Så var det lördag igen, alltså veckans bästa dag. Begriper bara inte varför det ska ta så många evigheter på morgonen innan det är dags att gå på hundträff.

   

Har gått ut för att möta Sigrid och Mikko, men jag ser minsann nåt väldigt spännande här.

   

Igelkott var ute och tog en promenad. Tyvärr är tydligen Igelkott lika asocial som Ekorre för den ville inte alls umgås.

Tog med mej Sigrid och Mikko för att gå på hundträff istället.

   

Sigrid blev lika lycklig i dag när hon träffade Ossy.

   

Mikko och Ossy pussades ordentligt. Han gillar verkligen Ossy.

   

Fast i Mikkos värld är Ossyhusse lika trevlig som Ossy. Sitta i hans famn var tydligen en höjdare.

   

Som vanligt kom det många trevliga hundkompisar. Nu ska vi ha skoj.

   

Eftersom det fortfarande är oväder så gick vi till sjön direkt. Bättre att leka där så är det bara att bada när det blir för hett.

   

Men snälla kasta pinnen! Vi är många som väntar.

   

Jaha Alice fångade den i vattnet, men jag planerar. Bara hon kommer närmare så…………

   

Jodå helt enligt mina planer så kom jag över Alices pinne.

   

Småhundarna verkade ha ett alldeles eget möte en stund. Undrar vad de pratade om?

   

Självklart så minglade alla runt med alla. Vi har alltid en massa att prata om och det är så skoj att umgås.

   

Kom en Rottisvalp som inte varit med tidigare. Tror hon tyckte att det var lite märkligt först.

   

Blev en massa skoj springa fort och mycket en stund. Men inte så länge på grund av ovädret, alldeles för varmt för att orka ha skoj länge.

   

Lekte en del också. Sånt är alltid kul.

   

Ossyhusse höll på med nån konstig sak vid sjön. Sånt måste kollas.

   

Ossy han är minsann surfarhund han!!!! Titta så snyggt han står på brädan i sjön. Tror inte det är så många hundar som kan surfa.

   

Inte bara jag som anser att alla pinnar är mina. Peggy hon jagade Alice i vatnet i ett försök att komma över pinnen.

   

Men på land väntade jag och sen var pinnen min! Alltså jag är extremt duktig på att stjäla såna, eller stjäla de tillhör mej.

   

När Peggy blir riktigt våt så är det inte mycket kvar av henne.

   

Här kastar Peggymatte ut en stor barkbit.

   

Jag och Peggy stod på bryggan och funderade på hur vi skulle komma åt den. Ingen hade lust att slänga sej i från bryggan. Slutade med att Peggy tog den när den blåste mot land.

   

Mikko han umgicks lite med rottisvalpen. Perfekt för det behöver han efter det som hände. Bra att träffa en snäll rottis.

   

Jag var artig hund och umgicks en del med en människa som var på besök i Malmköping. Hon följer visst min blogg och uppskattade att få träffa mej i verkligheten.

   

Äsch, slut på det roliga igen. Dags att skiljas från alla kompisar och gå hem igen. Gav Ossy hans ben och sa hej då till alla.

   

Hade sällskap med Rottisvalpen. Hon var skoj och ville leka en massa med mej.

   

Jag visade framtassarna och visade mina nya kompisar att jag minsann är svamphund. Markerade några Stenmurklor och skulle få ost. Delade självklart med mej till Rottisvalpen och hennes Labradorkompis.

Gick hem och sov bort några timmar.

Har hört talas om nåt bra i morgon.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards