wilmablogghund

Alla inlägg den 11 maj 2018

Av Wilma Border collie - 11 maj 2018 18:06

Ovädret fortsätter, var äckelhett redan på min morgonrunda. Åka nånstans det var bara att glömma.

Men jag gick och hämtade Sigrid och Mikko för nåt skulle vi fördriva en del tid med.

   

Det är alldeles för hett. Vi har inte ens passerat Heden och redan är Sigrid stackarn alldeles för varm.

Borta från Heden så tog matte skuggiga vägar, men det var hett även där.

   

Tanken var att vi skulle ha börjat vid hundbadet men det var bara att glömma. Stod husbilar där nere och hela campingen är överfull.

   

Men vi gick i strandkanten och Sigrid slängde sej i vattnet för att få lite svalka. Smart detta att lägga sej i sjön när det är så här hett.

   

Eftersom det är så mycket människor på campingen så finns det även en massa okända hundar, Vi undersökte noga spår av många.

   

Mikko hittade nåt som han bara var tvungen att rulla mycket och länge i.

   

Blocketannonsen var VÄLDIGT nära, tur för honom att man inte får sälja andras hundar. En del av en skendöd Vithaj. Tänker inte berätta vad matte sa.

   

Nu så! Mikko vågade äntligen hoppa upp på båten. Självklart så fick han en massa beröm och ost.

   

Gick vidare, hittade inget spännande. Men nu har vi fattat ett beslut, vi ska leta efter Ossy,

   

Jodå vi hittade honom. Sigrid blev väldigt lycklig. Bra för i går var hon avvaktande till och med mot honom.

   

Mikko han har utsett Ossy till en av sina idoler. Han gillar verkligen honom.

   

Hett så vi bestämde oss för att gå till sjön.

   

Skönt i vattnet svalkade och det behövdes verkligen i ovädret.

   

Sigrid hon passade på att simma en massa.

   

Jag och Ossy hade en diskussion om vem som egentligen skulle ha den bra pinnen. Ossy vann.

   

Men se den där pinnen var väldigt populär för den ville även Mikko ha. Bra att han försöker ta saker från Ossy. Mikko behöver så väl detta att våga ta för sej tillsammans med andra hundar.

   

Ossy har lite märkliga åsikter om det där med att torka sej efter bad. Tränga sej in i en gammal buske är senaste favoritsättet för att bli av med vattnet i pälsen.

   

Mer bad och jag studerade noga mästersimmaren Ossy. Själv så föredrar jag att gå ut i vattnet så det räcker till magen. Simma är inte riktigt min grej.

   

När vi svalkat oss en massa i sjön så orkade vi till och med leka en stund. Inte lika mycket som vanligt, men en del blev det i alla fall.

   

Jag och Mikko hade ett intressant samtal med Ossyhusse också.

   

Titta jag simmar!!!!! Skulle hämta en pinne som Ossyhusse kastat och helt plötsligt var det djupt vatten. Gick hur bra som helst så jag kanske ska börja simma en del. Måste fundera på saken.

   

Men det går åt massor med rulla i gräset efteråt för att få pälsen någorlunda torr.

   

Dags att gå tillbaka och hemåt. Roligt har vi haft trots ovädret.

   

Som sagt Sigrid tål inte ovädret. Hon låg alldeles utslagen i skuggan en stund och samlade kraft för att orka gå hem. Blev en långsam promenad hem genom skogen som hade skugga men var äckelvarm.

Nu ska jag vila mej i form för i morgon är det ju veckans bästa dag. Lördag!!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards