wilmablogghund

Alla inlägg den 6 maj 2018

Av Wilma Border collie - 6 maj 2018 18:14

Ännu en dag med tassarna fulla.

Började med att jag skulle ut och åka för det skulle jobbas på Sörmlandsleden igen. Hade sån tur att jag fick sällskap av Sigrid och Mikko också.

   

Så på plats. Var inte så väldigt länge sen vi var här, men det var i alla fall massor att kolla. Dessutom måste allt vara i bästa skick inför nästa söndag. Då ska jag och matte guida ett helt gäng med hundar och människor på min etapp.

   

Enligt människorna är det otroligt vackert nu är allt blir grönt och bäckarna fortfarande porlar.

   

Titta här vid ån snart är det riktigt grönt igen. Fortfarande människorna som ansåg att det var vackert.

   

Jag och Sigrid ägnade oss åt det viktiga jobbet kolla vattnet i ån. Perfekt kvalitet och fortfarande välfyllt. Bra för alla hundar som ska vandra om en vecka kanske är törstiga eller vill hoppa i och svalka sej. Detta är alltså ett extremt viktigt jobb som fyrbent etappledare. Har liksom aldrig sett att matte kollar om vattnet är gott eller badbart.

   

Kom till skärmskyddet där jobb skulle göras. Till höger är den gamla gästboken som var alldeles trasig. Men matte fick en ny fin i går så nu kan vandrande hundar skriva i en snygg gästbok. Träffade några vandrare också som hade sovit där i natt. Trevliga människor som begrep att vi är extremt ensamma hundar som ingen nånsin bryr sej om.

   

Så spikade matte upp ett grej i skärmskyddet också. Nåt om hur bra det är att vara medlem i föreningen Sörmlandsleden. Hoppas detta ger fler medlemmar.

   

Hur tråkiga är ni då? Ska jag ligga här och tråkas ihjäl resten av dagen?

   

Vi skulle faktiskt fortsätta för det skulle kollas nåt på ett annat ställe. Inget Sörmlandsledsjobb utan annat som skulle kollas.

   

Jaha här ska det växa nåt som heter Toppmurklor. Har aldrig sett såna och inte hade de behagat visa sej i år heller.

   

Sigrid och Mikko hittade nåt väldigt intressant på en gran.

   

Sigridmatte har blivit duktig på murkelsök. Hon hittade alldeles själv idag också. Hörde att matte erbjöd henne ost som belöning. Märklig människa som inte vill ha den supergoda osten.

   

I dag var Sigrid på rätt humör så hon markerade Stenmurklor precis som den duktiga svamphund hon faktiskt är.

   

Vi uppskattar vår ostbelöning vi. Det är supergott.

   

Sigrid och Mikko gick in för svampsöket och letade efter flera tillsammans.

   

Gick tillbaka till skärmskyddet. Fikadags. Är du medveten om att jag är fikasugen? Jo vi fick smaka.

   

Jag och Mikko gick ner och kollade sjön. Badvänlig och perfekt vatten. Bra inför nästa helg.  Mikko fick prova på hur man jobbar som fyrbent etappledare. Bara Sigrid som arbetsvägrade och inte hängde på.

 


På väg tillbaka mot bilen ansåg jag att vi skulle ta den här vägen. Men människorna hade nån annan åsikt. Där kan vi gå nästa gång. Hörde nåt om dåligt med tid.

   

Hm, förra årets hö. Nä ingenting jag behöver ha. Åkte hem och hörde att vi ses snart.

   

Ett par timmar senare och jag är hemma hos Sigrid. Matte släpade dit en plastlåda som stått i källaren. Den ska visst fungera som badbalja. Jag och Nisse inspekterade den noga.

   

Mikko han var alldeles utslagen och sov gott. Sigrid var märkligt försvunnen.

Men så dök hon upp igen och nu skulle jag uppleva nåt nytt.

   

Detta är Ella nån som matte känner. Hon håller på och utbildar sej till hundmassör och behöver hundar att träna på. Sigrid blev alltså masserad när hon var försvunnen och nu var det min tur.

   

Hm, första gången jag är med om detta. Men det känns skönt.

   

Jo det är väldigt avslappnade, fast jag hade stenkoll på att matte var kvar för jag vet hur hon kan försvinna hemma hos hundnappande fångvaktaren Sigridmatte.

   

Skönt är det, jag fick kämpa för att hålla ögonen öppna efter en stund. Nu är hela min kropp ordentligt masserad, kommer att bli i skick som ny. Tack snälla Ella för att du gjorde detta.

   

Sigrid var alldeles slut och somnade hos sin matte.

   

Jag somnade också en stund innan det var dags att gå hem. Massage var verkligen avslappnande.

Gick hem och där fortsatte jag att sova, ska nog göra det resten av kvällen.

I morgon hotar matte med en vilodag. Pratar om att det varit väldigt mycket ganska länge nu så vi kan behöva en lugn dag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards