wilmablogghund

Alla inlägg den 5 maj 2018

Av Wilma Border collie - 5 maj 2018 18:19

Vilken dag det blev. Inte många lugna minuter här inte.

Helt enligt plan så mötte jag Sigrid och Mikko för att sen gå till hundträffen. Blev premiär för Mikko på den.

   

Kolla den lyckliga Sigrid som hittat Ossy, tror att hon är kär i honom.

   

Ossy och Mikko hälsade fint på varandra. Jag och Sigrd hade berättat att Ossy är en superbra kompis.

   

Var och fikade i nåt som heter växthus. Måste säja att Ossy klär väldigt bar i det. Men sen stack Ossy och Mikko och hälsade på de hundar som kommit.

   

Jodå massor med kompisar i dag också. Detta kommer att bli lika skoj som alltid.

   

Alice och Mimmi är verkligen fina tillsammans, fast egentligen var de sysselsatta med att tigga godis av matte.

   

Hörru vi tar och leker en del va? Jodå det blev lek.

   

Ibland leker vi i stora röriga gäng, det är så himla skoj.

   

Sen går det bra att springa fort och långt och verkligen sträcka ut över vidderna.

   

Mikko han provade många människors knän. Här har han fastnat för Mimmis matte.

   

Varmt blev det så efter ett tag skulle vi till sjön.

   

Fast på vägen dit blev det mer såna har riktiga rejs. Springa mycket och snabbt tillsammans det är grejer det.

   

Här är Ossy på gång att kasta sej ut i vattnet. Var redan ett gäng ute och simmade.

   

Nån annan hund orsakade en mindre fontän när den slängde sej i från bryggan.

   

Hörru Ossy den där pinnen den är faktiskt min! Lyckades faktiskt komma över den.

   

Titta så lycklig Ossy är, alla kompisar och massor med bad. Hundlivet är alldeles underbart.

   

Hm, hur ska jag nå den där pinnen som flyter i vattnet?

   

Buddy var med för första gången. När det inte var så många i vattnet vågade han prova att bada. Stod länge och funderade.

   

Sen kom han på att det var väldigt skoj att hoppa runt i det.

       

Men Buddy gjorde samma misstag som jag gjorde förra veckan. Första bilden där håller han på och kämpar för att komma upp. Blev plums i vattnet. Sista bilden är hans simtur in till land.

   

Jag Alice och Ossy vi käkade ost tillsammans.

Men sen var det dags att gå hem igen. Begriper inte varför tiden går så extremt fort på lördagar.

   

Skönt fortfarande finns det snö att rulla i när man passerar skidbacken.

Var hemma en stund bara sen skulle jag ut och åka.

   

Har hamnat hos Chefen och här träffar jag hans hund Bowie. Han blev alldeles väldigt kär i mej (Bowie alltså inte Chefen). Slutade med att han fick gå in.

   

Regionmöte för Sörmlandsleden. Prata, prata, prata och studera kartor och prata mer. Han till höger är Chefen

   

Jag låg en stund under bordet sen provade jag gräsmattan.

   

Just ja, jag är fyrbent etappledare lika bra att delta och kolla vad människorna egentligen planerar.

Tydligen ska jag göra nåt på min etapp i morgon.

   

Skulle åka hem, hann bara några hundra meter så tvärnitade matte för hon hade fått syn på nån hon känner. Detta är Molly, hon var visst Sigges fru. Jag har hört talas om henne men aldrig träffat henne.

   

Vi hälsade på varandra men jag var så trött efter allt jag pysslat med så jag orkade inte riktigt engagera mej. Hörde att vi ska få träffas nån gång när alla är piggare och det kanske inte är lika varmt.

Åkte hem och somnade. I morgon ska jag vara med om nåt jag aldrig har gjort.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards