wilmablogghund

Alla inlägg den 3 maj 2018

Av Wilma Border collie - 3 maj 2018 18:10

Det är hårda tider nu, massor med skogar som ska inventeras. I dag var det dags för ytterligare en.

Hämtade Sigrid, Mikko och Sigridmatte.

   

Här har vi inte varit sen förra våren. Trevligt med de här skogarna som det är så himla länge sen. De blir liksom som nya och för Mikko och Sigridmatte var den alldeles ny.

   

Duktiga Mikko nu har han kommit på att det lönar sej att hoppa upp på stenar. När han såg vad jag och Sigrid gjorde så hoppade han upp utan övertalning. Tänk vad mycket nytt vi har lärt honom.

   

Vi hade en massa skoj i skogen också. Som här Sigrid och Mikko tränade på att flyga.

   

Stenmurklorna skulle kollas här också. Sigrid hon var på sitt mindre trevliga humör idag. Svamp? Nä det hade hon aldrig hört talas om. Markera vad är det?

   

Mikko däremot han visade framtassarna och var jätteduktig. Här tränar han tillsammans med Sigridmatte som blivit riktigt duktig på att se Stenmurklor. Fast hon får aldrig ost när hon hittar dom. Människor kanske inte gillar sån?

   

Sigrid hon gjorde typ allt utom att markera. När matte frågade henne var svampen är så gick hon och ställde sej på en stubbe istället. Alltså Sigrid är egentligen väldigt smart och lättlärd men idag var hela hjärnan på semester.

   

Jag och Mikko vi jobbade tillsammans och markerade. Fick en massa beröm och ost. Har märkt att Mikko beundrar mej, han öra gärna precis likadant som jag gör. Bra att jag kan imponera på nån.

   

Fortsatte i skogen för att kolla en massa mera. Massor av intressant fanns det efter vår långa frånvaro.

   

Sigrid och hennes humör. Helt plötsligt ansåg hon att Mikko skulle dö. Skulle han inte alls så jag bröt och Mikko sökte skydd hos mej.

   

Fast sen lekte vi tillsammans alla tre. Pust, det gick åt en vilopaus. Sigrid syns knappt i riset och Mikko är den enda som står på benen.

   

Så energin har återkommit så jag och Mikko hade dragkamp om en pinne.

   

Ha ha jag vann!!!! Hade väldigt skoj med den sen.

   

Medan vi hade dragkampen bestämde sej Sigrid för att käka upp en gammal stubbe. Antar att hon får lika lite mat som jag. Tänk att vi ska vara tvungna att leva på bark, pinnar, rötter och sånt.

   

Törstiga var vi, hittade faktiskt lite lervatten. Mycket gott.

   

Titta! Sigrid kan om hon vill. Nu kom hon på att hon är faktiskt svamphund och kan det här med att markera Stenmurklor.

   

Jag och Mikko vi tränade Sigridmatte eller om det var hon som skulle träna Mikko. Tror mer på att det var vi som lärde henne.

   

Slut på det roliga, dags att gå till bilen igen.

   

Har skjutsat Sigridmatte som skulle handla nåt mänskligt tråk. Vi passade bilen och matte kom och höll oss sällskap. Mikko han blir så trött, så trött av våra skogsrundor. Hörde hur matte pratade med honom om att det känns underligt att han ska hem till sin Orginalhusse nu. Mikko kommer säkert att sakna mej, Sigrid och alla våra skojiga skogsrundor massor. Men det är visst planerat att han ska komma tillbaka igen. Hoppas jag för han är en väldigt skoj kompis.

   

Eftermiddagsrunda. Så här gör man när man är godissugen hund, Kastar sej in i Susannes affär och ser till att få godis.

I morgon ska nån annan skog inventeras. Matte funderar och det finns ett par trevliga alternativ.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards