wilmablogghund

Alla inlägg den 2 maj 2018

Av Wilma Border collie - 2 maj 2018 18:13

Bra dag igen. Såg att matte höll på med saker som innebär nåt bra i morse. Sen hamnade jag i min bil och hämtade upp Sigrid och Mikko plus Sigridmatte.

   

Så där nu ska vi inventera skog, eller egentligen ska det kollas hur tillgången på Stenmurklor är. Var några veckor sen vi var i den här skogen och Mikko och Sigridmatte har aldrig varit här.

   

Nu så, på fria tassar och vi kan ägna oss åt alla våra viktiga hundgöromål Jag och Sigrid kan den här skogen men eftersom Mikko aldrig har varit här så hade vi massor att visa honom.

   

Hann inte långt så hittade vi väldigt spännande bajs. Jag och Sigrid har sett sånt förut men det var premiär för Mikko. Syns en liten del av det framför Mikkos nos. Färskt var det också troligen var högen från i natt.

   

Jaha här har det kissats revir. Mikko var mycket intresserad och jag och Sigrid kände minsann doften av den som gått här.

   

Jakttornet hade också fått sej en markering. Vi undersökte noga.

   

Bra Sigridmatte har minsann godis i fickan. Eftersom det är energikrävande att vara i skogen så såg vi till att å en del.

   

Gissa varför jag får slicka på osttuben?

   

Lite svamphundsjobb som omväxling mot lämningarna efter den som vandrat i skogen i natt. Första Stenmurklan i denna skog.

   

Sen visade Sigrid framtassarna och markerade på ett annat ställe.

   

Mikko var inte sämre han. Detta med att leta svamp gillar han verkligen.

   

Det kommer massor med Stenmurklor i den här skogen. Bra då kan vi jobba mer här om ett tag.

   

Sigrid hon bestämde sej för att vara förste spanare och placerade sej på en stubbe med bra utsikt över ett tråkigt hygge. Men det fanns inget spännande att se. Jo lite mer Stenmurklor, men dom använder vi ju nosen för att hitta.

   

Man kan inte bara jobba. Behöver leka en del också. Sigrid och Mikko började leka medan jag var upptagen med nåt annat viktigt.

   

Vad gör ni? Ska jag vara domare? Bestämde att Mikko vann.

   

Hittade en bra pinne som jag roade mej med en stund.

   

Varför leka själv? Vi har mycket roligare när vi kan leka tillsammans alla tre.

   

Kom till sjön, drack lite vatten och svalkade tassarna. Sen vågade Mikko för första gången hoppa upp på en båt. Massor med beröm fick han och självklart kom osten fram.

   

Sigrid passade på att bada. Sist vi var här var vi koppelfångar för isen var synnerligen opålitlig då. Mycket bättre med badsäsong.

   

Hm, ni ska fika. Är ni medvetna om att vi också är VÄLDIGT fikasugna? Vi hundar gör av med så mycket mer energi än vad ni människor gör.

   

Jo vi fick men var minsann tvungna att leta efter det som tillhörde oss. Varför behöver inte människor göra det?

   

Sigrid hon spanade på Mikko som hittat en spännande sysselsättning.

   

Det blåste lite och han var alldeles fascinerad av vågorna. Ägnade mycket tid åt att stå och titta på dom. Tänk vad mycket nytt han fått uppleva nu.

   

Sen gick vi vidare. Hittade en massa mer såna där intressanta dofter. Väldigt bra att vara tre så vi kan diskutera dom ordentligt

   

Ja jag kommer, men det var nåt spännande här borta som jag var tvungen att undersöka.

   

Nästan tillbaka vid bilen. Kan ni sluta låta och uppföra er som normala hundar? Det är en skogsmördarmaskin men den mördar inte hundar. Såg att det hade mördats mycket skog längre bort.

Sen var det dags att åka hem efter flera timmar i skogen. Hörde att i morgon ska vi en sväng i en skog som vi inte vart i sen förra våren. Låter som det blir en upptagen runda då också.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards