wilmablogghund

Alla inlägg den 30 april 2018

Av Wilma Border collie - 30 april 2018 18:09

Förväntade mej en tråkdag, den påtvingade ensamheten eftersom Sigrid och Mikko inte kommit hem och matte pratade om nåt som måste fixas.

Hamnade i min bil och trodde att jag skulle åka till nån av alla skogar som måste kontrolleras efter vintern.

   

Äsch! Det här är inte skogen! Blev bara skjutsad till närheten av campingen.

   

Ja, ja lika bra att passa på att snörulla en del då. Konstgjorda snön minskar väldigt snabbt nu.

   

Sen efter avslutat rull är det lika bra att ruska av pälsen ordentligt.

   

Klättrade runt på de gamla stockarna i brist på bättre sysselsättning. Jo det gav ost.

   

Nähä ingen Ossy här inte. Jag som ville ha sällskap i min ensamma tillvaro.

   

Kollade spår och han hade rört sej här, men syntes inte till.

   

Matte sa att vi kunde gå en väg som jag inte gått på länge. Jo det skulle väl duga. Men helt plötsligt var jag försvunnen

   

Titta vad jag hittade!!!!!!!! Tror att Ossy såg när jag passerade hans hemma och så började han spåra mej och jag kände hans närvaro. Vi klär varandra väldigt bra eller hur?

   

Lekte en del i skogen först. Men kom på att vi skulle gå nån annanstans.

   

Men kliv upp ur diket! Dricka vatten kan du göra sen, vi har väl annat att göra!

   

Jo vi fortsatte att leka, har så skoj tillsammans.

   

Passerade där det bor såna där Grankotteskivlingar. Jag tränade och Ossy fick också prova.

   

Som sagt osttuben det är världens bästa belöning. Bara synd att matte ständigt snålar på utdelningen.

   

Men björken utanför Terras stuga den blommade i dag. Vi städade noga bort alla spår av att det funnits ost på den.

 
 

Kort filmsnutt. Men så här skoj har vi, på med ljudet så hörs det hur vi låter även om vi kan låta mycket mer

   

Efter en massa lek kan det vara bra att svalka sej. Ossy badade men jag nöjde mej med att dricka vatten.

   

Nu ska vi se, om jag sitter här och ser oskyldig ut så borde min plan fungera.

   

Precis vad jag räknat ut, jag kunde göra ett anfall på Ossy. Skoj hade vi.

   

Sen retade jag honom med en pinne som jag hittade. Behöver inte prata så mycket om att jag förlorade pinnen till Ossy.

   

Men som vanligt har alltid skoj ett slut. Vi har lekt klart och Ossy han vill ha sitt ben. Självklart fick han för världen skulle gå under om matte skulle glömma att ha sånt i fickan.

Jag skulle vidare för nu var det dags att åka nånstans.

   

Men så trevligt. Jag ska minsann shoppa i bästa Grisöronaffären, sånt är alltid trevligt.

   

Lika bra att jag vaktar hyllan med alla ben. Människorna pratar så förbaskat mycket tråk och tänk om nån annan kommer och försöker köpa de där benen som jag ska köpa till Ossy. Det kom ingen som tur var.

   

Så där nu är Ossys förråd av ben påfyllt och jag får välbehövligt godis efter avslutad shopping.

Åkte hem, somnade.

Kanske ska jag kolla lite på elden under min kvällsrunda, får se om jag har lust då.

Ha en riktigt trevlig valborg alla!!!!!!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards