wilmablogghund

Alla inlägg den 26 april 2018

Av Wilma Border collie - 26 april 2018 17:17

Idag hade matte korkade idéer om att det skulle vara en lugn dag. Nåt om att det varit så mycket så länge att vi kunde ta det lugnt.

   

Så där nu är Sigrid och Mikko hämtade. Första gången han skulle hänga med mej och Sigrid utan att Sigridmatte var med.

   

Passerade Heden. Där håller de på och lägger massor med ris till nån brasa. Dendär högen skulle enligt Sigrid dö. Hon morrde hotfullt, när inte det hjälpte visade hon sina skräckinjagande tänder. Rishögen blev inte rädd.

   

Nu är det verkligen vår för björkarna har fått musöron.

   

Gick till sjön och där lekte vi massor. Har så skoj tillsammans, jaga Sigrid och Mikko är väldigt skoj. Fast de jagade mej lika mycket.

   

Ska inte ni bada? Det är faktiskt behagligt svalt i vattnet. Nä det passade inte just då.

   

Kolla bryggor är en mycket viktig hundsysselsättning. De var i alldeles utmärkt skick.

   

Lekte en massa mer. Men kolla Sigrids min hon ser alldeles galen ut.

   

Så där ja, efter lite funderande så vågade Mikko gå ut i vattnet. Han uppskattade faktiskt att blöta tassarna och lite av benen.

   

Jag och Sigrid försökte lära honom att det lönar sej att hoppa upp på båten. Men det var lite överkurs idag.

   

Letade efter Ossy men han var inte vid sitt dagis.

   

Hittar vi inte Ossy går det lika bra att träna på svampsök. Nu finns det massor med Grankotteskivlingar. Jag luktade på dom och fick ost.

   

Mikko provade och fick också ost och en massa beröm.

   

Titta här jag kan!!!!! Runt mina tassar finns det ett helt gäng med såna där små svampar. Fick väldigt mycket beröm för väl utfört arbete.

   

Eftersom vi jobbat så bra alla tre så hittade vi en blommande ostbjörk också. Städade som vanligt väldigt noga.

   

Nästa lektion med Mikko vi lärde honom att stå på sten det är lönande. Han hopade upp efter lite övertalning från matte.

   

Nähä, ingen Ossy hemma och inte var det hundträff heller. Bara alldeles dött och övergivet.

   

Så dök Rick upp. Mikko är inte alls van att träffa andra hundar så han var lite misstänksam först.

   

Jag visade hur man enkelt kastar Rick i backen. Alltså bara för att visa Mikko att Rick är alldeles ofarlig.

   

Det hjälpte för vi kunde leka tillsammans allihopa och Mikko hade riktigt skoj med Rick.

   

Passerade skidbacken och där lekte vi mer i snön. Lika bra att passa på medan den finns kvar.

   

Kolla minen på Mikko, nu har han insett att det går bra att leka med Rick och dessutom försöka se farlig ut.

   

På väg hemåt så träffade vi en Pinchervalp. Mycket trevlig tyckte alla utom Sigrid som funderade på om den skulle dö. Ja, ja nästa gång kan hon utse den till sin bästa kompis istället.

   

Dags att skiljas åt, fast Rick och Mikko ansåg att de skulle leka mera. Men det får bli vid nåt annat tillfälle.

   

Titta här! Det är Ossyhusses bil och i bilen sitter världens mest deprimerade Ossy. Han såg minsann sina favoritbrudar och inte kunde vi leka. Stackarn, men det är snart lördag och då ska jag och Ossy ta igen allt vi förlorat.

Lämnade hem Sigrid och Mikko och gick hem till mej och somnade.

Undrar vad vi ska hitta på i morgon? Borde få en skoj dag då tycker jag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards