wilmablogghund

Alla inlägg den 19 april 2018

Av Wilma Border collie - 19 april 2018 18:03

Jodå här roar jag mej varenda dag just nu.

Hämtade upp Sigrid och hon hade sin matte och Mikko i släptåg idag också. Nu skulle vi hitta på nåt igen.

   

Hm, märkligt brukar faktiskt inte åka bil till Dunkvägen. Men jag och Mikko hittade en massa spännande dofter och dessutom är även detta ett alldeles nytt område för honom.

   

Sprang en massa ute på den stora ängen. Men redan då var det varmt så vi tog det lite lugnare idag.

   

Sigrid tål absolut inte värme så hon la sej och svalkade magen flera gånger.

   

Kollade av en del i skogen. Lärde Mikko att det kan växa ost även på gamla fallna träd. Han har verkligen mycket att lära sej.

   

Jag testade att balansera på trädet. Gick utmärkt. Bra övning detta både för muskler och balanssinne.

   

Kollade mer av skogen och visade Mikko en massa intressanta saker som vi har i den. Bra för honom att känna till.

   

Fast han letade mest ost på alla fallna trädstammar som han kunde hitta.

   

Så kollade han om Räv ville umgås, men Räv var lika asocial som alltid. Inte kom den upp ur grytet för att hälsa inte.

   

Puh, det blev hett,. Tur att det finns gott lervatten att dricka och svalka tassarna i. Ser ni hur Mikko är nära mej? Han har utsett mej till sin stora idol. Är nog bara för att jag lär honom en massa skoj saker.

   

Hamnade i bilen och nu åkte vi till Ossys dagis. Ingen Ossy hemma och matte skulle bara lämna nåt där som Ossyhusse ska ha.

   

Men då dök Rick och Inez upp. Självklart inga ägare inom synhåll. Kunde ha blivit väldigt dyrt för dom eftersom de hoppade på min bil. Tror de hörde Sigrid och Mikko och Sigridmatte satt i telefonkö så hon kunde inte säja till. Nu hade de tur att det inte blev repad lack. Lacka om bil för att hundar utan uppsikt repat ner den det bli dyrt det.

   

Åkte vidare igen och matte konstaterade att Pelles AC fungerar utmärkt. Vi hamnade minsann vi våran allra bästa Grisöronaffär och Magnus som äger den stod utanför och tog emot oss.

   

Nu ska jag shoppa loss. Behöver fortfarande ett eget bankkonto så jag kan bestämma vad som ska handlas.

   

Mikko har aldrig varit i Grisöronaffären. Han hittade hur mycket bra som helst att handla, pipande leksaker var hans stora intresse.

   

Jag kollade av matsortimentet också. Tänkte att matte kanske skulle begripa att jag faktiskt behöver mat ibland.

   

Så nu har jag shoppat klart och blir belönad med smarrigt godis.

   

Jodå Sigrid och Mikko fick också. Verkligen lönade att handla där.

   

SUCK handlade ni upp hela ICA eller????? Vi har passat bilen i evigheter, fast enligt matte var det inte alls lång stund.

Lämnade hem de andra, åkte hem till mej.

   

Drabbades av passa huset för Rottis Helga behövde komma ut. Matte trodde hon skulle ta en fin bild på Helga bland alla blommor. Inte alltid det går som planerat inte.

   

Ute på eftermiddagsrunda. Perfekt öppen dörr alltså är det meningen att jag ska in.

   

Jodå jag fick välbehövligt godis av Susanne.

Nu är det så här. Bloggtystnad kommer att råda några dagar.

Matte tänker rymma i morgon för att slippa den där födelsedagen som inte existerar i år. Har sett hur hon packat en massa saker, pratar om pass och annat underligt.

Jag vet inte om mitt pass är packat så jag får följa med. Försöker kolla vad hon egentligen packar. Misstänker att det kanske blir så illa att jag får bo hos den hundnappande fångvaktaren Sigridmatte.

Vad som än händer så kommer jag inte att komma åt dator så jag kan blogga.

Men jag återkommer när matte är tillbaka från sin rymning oavsett om jag får följa med eller ej så lär jag nog ha en del att berätta då. Har hört att det bara gäller helgen så håll ut.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards