wilmablogghund

Alla inlägg den 17 april 2018

Av Wilma Border collie - 17 april 2018 18:21

I dag skulle det bli nåt roligt sa matte. Antog att jag och Sigrid skulle åka iväg med min bil och kolla nån av våra okollade skogar. Nähä, när det var dags att hämta Sigrid så var det inte alls frågan om att åka bil.

   

Mötte Sigrid på gatan och hon hade minsann både sin matte och en ny kompis med sej. Han ska vara några dagar hos Sigrid för lite avkoppling och nu skulle han följa med oss.

   

Nu ska vi gå och göra nåt jag, Sigrid och Mikko. Jag har bara träffat honom en gång för länge sen en snabbis hemma hos Sigrid men nu ska vi roa oss.

   

Hamnade vid sjön. Mikko är en skoj kompis, han springer jättesnabbt och vi lekte massor.

   

Testade inkallning med honom. Superduktig så inte behövde han vara koppelfånge inte.

   

Dessutom insåg han att duktiga hundar de får minsann ost och sån var det godaste han hade ätit.

   

Titta så underbart! Iseländet har dött!!!!!!! Våran sjö har öppet vatten, nu är det badsäsong igen.

   

Lärde Mikko att det lönar sej att hoppa upp på bordet för då blir det ost eller nåt annat smarrigt.

   

Mikko provade sjön men nöjde sej med ett snabbt tassdopp bara. Hörde att han tyckte att det var lite kallt i vattnet.

   

Ja, ja jag kommer. Men det är mitt viktiga jobb att kolla alla bryggor. Inte för att jag riktigt vet vad det är jag ska kolla men jag måste inspektera alla jag hittar.

   

Vi lekte mer. Mikko är en mycket trevlig kompis, hade massor med skoj.

   

Hoppsan här ligger iseländet kvar och vi hamnade i koppel Fast jag var bara tvungen att prova isen. Vadå den höll, men enligt människorna hade vi ingenting på den att göra.

   

Gick och tittade efter Ossy men han var inte i närheten. Träffar säkert honom nån annan dag.

   

Mikko har aldrig hittat ett ostträd. Han blev alldeles till sej när han fattade att det växer ost på träd.

   

Vi jobbade med det där trädet alla tre så det finns inga spår kvar av nån ost inte.

   

Passade på att visa Mikko att det lönar sej att klättra på de gamla stockarna också. Han har massor att lära sej och jag och Sigrid delar gärna med oss av våra kunskaper.

   

Men Mikko han trodde att det nog växte ost på alla träd. För han kollade massor, men de blommade inte med ost.

   

Sigrid visade att det lönar sej att balansera på stubbar också. Alltså man kan använda skogen till hur mycket skoj som helst.

   

Leta godis i pistmaskinen var också en ny erfarenhet. Okej pistmaskiner är visst inte så vanligt förekommande.

   

Äsch! Jag är för stor! Mikko och Sigrid kom minsann åt godiset som trillat under men jag kunde ine krypa in där.

   

Sprang en massa i skidbacken också. Skoj hade vi, men det märktes att Mikko började bli trött. Han är inte van vid så här mycket aktivitet och nya saker.

   

Jag hittade pinnen sen i går så jag fortsatte att rulla med den. Precis lika skoj idag.

   

Sen skulle vi gå hem. Först träffade vi Freya och Teddys matte på Heden. Berättade att vi är otroligt ensamma och aldrig nån som bryr sej om oss.

Sen passade vi Sigridmatte medan matte var i affären. Sigrid matte sanerade mej från en del av min gamla omoderna päls. Enligt matte har jag redan gjort mej av med päls så det räcker till flera hundar, men jag har massor kvar.

Sa hej då till Sigrid och Mikko. Tror att han somnade gott när han kom hem efter allt han uplevde.

Har hört talas om skoj saker i morgon också.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards