wilmablogghund

Alla inlägg den 11 april 2018

Av Wilma Border collie - 11 april 2018 17:54

Matte hade idiotiska idéer om en lugn dag. Nåt om at vi har haft tassarna fulla i flera dagar så det gör inget med en lugnare dag. Alltså var det inte tal om att åka till nån trevlig skog, vi har faktiskt flera hundra kvar att kolla efter vintern!

    

Nu ska vi gå nånstans och fördriva ett par timmar. Men där borta ser vi nåt.

   

Det var Sigrids matte som kom. Självklart sprang vi och hälsade på henne. Kon på att det kanske var korkat för tänk om det var nån planerad hundnappning på gång? Vi hade tur det ar inte så illa, hon var på väg hem från människoveterinären bara.

   

Sigridmatte gick hem och vi fortsatte. Nånting ska vi väl kunna hitta på.

   

Jodå det går fortfarande alldeles utmärkt att snörulla vid skidbacken. Lika bra att passa på.

   

Sen lekte vi en massa också.

   


Jag kollade stugan där Terra brukar bo när hon kommer från Halland. Allt var i sin ordning men ännu dröjer det många månader innan vi träffas.

   

Måste komma ihåg att berätta för Terra att björken vid det huset är givmild. Den hade en massa ost idag.

   

Sigrid ser du samma sak som jag? Det ser väldigt trevligt ut.

   

JAAAA!!!!!!! Ossy kom minsann, alldeles underbart har inte träffat honom på flera dagar. Vi blev lika lyckliga alla tre.

   

Ossy kollade noga den där ostbjörken vid Terras hus. Tänk den blommade om och Ossy städade så noga att nu finns inte minsta spår av nån ost.

   

Lika bra att gå och hitta på nåt skoj. Alltså vi har alltid en massa skoj tillsammans.

   

Började med att leka en del på vägen. Kan aldrig leka för mycket.

   

Sigrid kan inte brottas med Ossy även om hon tror det i bland. De lekte lite jaktlekar och så var det pusskalas.

   

Hörru res på dej! Ska du ligga där och se ut som en gammal lövhög?

   

Fick upp Ossy igen så vi fortsatte ha en massa skoj. Såna där roliga våldsamma lekar med en massa brottning.

   

Va? Dog han? Jag ”råkade” bara drämma honom i backen och han ser alldeles utslagen ut.

   

Ingen fara Ossy överlevde och vi fortsatte ha roligt.

   

Men sen när vi var klara med allt skoj så bad Ossy om sitt ben vilket han självklart fick.

   

Ossyhusse kom och funderade på om Ossy skulle följa med honom. Nä käka ben var viktigare men jag och Sigrid var sociala en stund.

   

Vi fortsatte men blev fångar eftersom vi passerade sjön med farliga isen. Jag provade men blev tillsagd att omgående se till att få tassarna på land.

   

Så träffade vi Rick. Lekte lite med honom, men gick inget bra eftersom vi var fångar.

   

Hade sällskap med Rick och han som var på fria tassar drog ut på isen. Som tur var höll den för honom. Men vore bättre att den dog överallt nu så det går att bada ordentligt.

   

Var på fria tassar och umgicks en del på den stora gräsmattan. Men sen var det dags att gå hemåt.

   

Aha, det finns vatten i fontänen Bra för jag var törstig och förhoppningsvis sätter de snart igång den så det alltid finns vatten där.

   

Ännu bättre, dörren till Susannes affär var öppen. Alltså kastade vi oss in innan matte hann reagera.

   

Så perfekt eftersom vi var godissugna.

Lämnade hem Sigrid och gick hem till mej. Hann inte vara hemma så länge innan matte försvann.

   

Rottis Helga behövde hjälp att komma ut en sväng. Precis som alla andra hundar i Malmköping så svälter hon. Begriper inte att våra människor aldrig kan ge oss mat. Helga fick minsann jobba för sitt godis för matte lät det regna på marken.

När det var dags för min eftermiddagsrunda hade jag tur. Träffade flera människor jag känner så jag fick lite umgänge ett tag. Så träffade jag Dixie också, mycket trevligt. Men hon var som vanligt mest på jakt efter osttuben. Bjöd självklart på sån, jag måste vara rädd om mina kompisar.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards