wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 10 april 2018

Mattes mamma fyller massor med år

Av Wilma Border collie - 10 april 2018 18:20

Har haft fullt upp idag igen. Visste att mattes mamma fyller alldeles väldigt mycket år idag så jag trodde att jag skulle åka till Eskilstuna och käka köttbullar.

Hämtade Sigrid och av nån märklig anledning så skulle hennes matte med.

   

Nu är det riktigt, riktigt märkligt. Jag och Sigrid har hamnat vid sjön hemma ihop med matte. Sigridmatte hon är inte bara hundnappare hon bilnappade minsann Pelle Peugeot också och försvann! Hur sjutton ska det nu gå till att gratulera mattes mamma?

   

Vi fick vara koppelfångar på grund av den där odöda isen, men provade som vanligt borden vid sjön,

   

Men titta!!!!!!!!! Isen är död vid hundbadet!!!!!!! Nu börjar livet!!!!

   

Vi drack sjövatten så otroligt gott att äntligen kunna göra det igen.

   

Skulle gå en sväng och hamnade på spårvägen, var ett tag sen sist. Sigrid försökte självklart ge sej på äventyr på ett ställe men kom ingenstans eftersom hon var fånge.

   

Titta, även vid spårvägen så dör iseländet nu. Visst det har varit skoj att rejsa på isen men badsäsongen är mycket bättre.

   

Jaha här ska det visst göras nånting. Matte började leta och jag och Sigrid lekte en stund.

   

Såna här Blåsippor skulle hon ha tag på.

   

Kolla Sigrid, hon är övertygad om att matte kommer att tillbringa resten av veckan med att leta Blåsippor.

   

Blev en bukett i alla fall. Sen skulle vi tillbaka samma väg. Hörde nåt om dåligt med tid. Vadå, bilen var ju bilnappad av Sigridmatte så vad skulle vi göra?

   

Nu så badsäsongen är officiellt inledd!!!! Jag badade upp till magen. Alldeles underbart var det.

   

Sigrid som brukar bada jämt och mycket ansåg att det räckte med att doppa tassarna idag. Hon skulle bara veta vad hon missade.

   

Lekte en stund med en skoj pinne, mycket roligt.

   

Så hittade vi en ostgunga. Städade den noga, vet att snart är säsongen för ost på olika ställen över.

   

Sigrid skaffade sej ytterligare en märklig hobby, Gräva upp små grästuvor som hon sen noga sorterade. Mycket märkliga saker har hon för sej.

   

Men titta! Bilnapparen Sigridmate har ångrat sej och kom tillbaka med Pelle Peugeot.

   

Aha, hon hade åkt till Eskilstuna och hämtat mattes mamma. Som de artiga hundar vi är så gratulerade vi ordentligt på födelsedagen.

Sen skulle vi åka allihopa.

   

Jaha vi har hamnat på den där kungens mark igen. Tydligen hade mattes mamma aldrig varit här.

   

Titta så underbart alldeles isfritt där, men jag kom aldrig åt att bada.

   

Så skulle vi gå och titta på nåt. På väg till målet så hittade jag och Sigrid faktiskt ngra svampar på en stubbe. Klantmatte missade att ta bild, men vi fick ost.

   

Ja ha de skulle titta på den där kungens lilla stuga. Inte var han hemma heller, han kunde ha bjudit mattes mamma på födelsedagsfika.

   

Mattes mamma behövde vila sitt yrsliga huvud en stund. Självklart gjorde vi henne sällskap på bänken.

Sen åkte vi vidare. Skulle göras mera.

   

Jaha människorna tänker äta mat och vi fick minsann passa bilen medan vi höll på att dö svält döden.

   

Efter maten skulle det handlas. Mattes mamma behövde några prylar. Fast hon och Sigridmatte tittade på en massa kläder också.

   

Titta här, Sigrid har fallit ihop på passagerarsätet, alldeles utmattad av alt bilpassande.

   

Jag surade i baksätet jag. Men människorna påstod att det finns ingenting där för oss hundar.

Sen skjutsade vi hem Sigrid och hennes matte. Jag och matte skjutsade hem mattes mamma till Eskilstuna.

   

Matte hävdar med en dåres envishet att hon INTE fyller år om ett tag. Men så finns det ställen som anser att hon gör det. För nån vecka sen fick hon erbjudande om en gratis tårta (mtte gillar inte tårta) ett annat ställe vill ge henne en räkstubbe ( räkor är enlgt matte vithajar och dessutom är hon vegetarian). I dag kom detta. Gratis hotellövernattning nånstans i Sverige. Tror jag ska ta med mej Sigrid och åka. Hon och jag skulle säkert ha jätteskoj.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards