wilmablogghund

Alla inlägg den 6 april 2018

Av Wilma Border collie - 6 april 2018 18:03

Verkar aldrig ta slut på tråket. Tänkte att i dag skulle det säkert bli bättre efter tråkdagarna. Men inte det inte.

   

Titta här jag har hämtat Sigrid och det är fullt med äckligt lappmögel. Det ska vara grönt nu, inte vitt.

   

Det fortsatte att falla så jag hade ett väldigt jobb med att ruska av mej allt. Hann bara ruska bort så var det fullt i pälsen igen

   

Så här höll det på, visst ser det vidrigt ut?

   

Vi började med att gå ner till sjön. Inte nog med all äcklig snö, det stormade också men där kändes inte vinden. Hade planerat att leka en massa på gräsmattan men det var en massa is där.

   

Jag försökte få igång Sigrid medan matte påstod att det var bättre att vi hittade nåt ställe utan is för att leka.

   

Ser ni vattenpölen? Den har formen av ett hjärta, matte såg det när bilden hamnade i datorn.

   

Lyckan är total för Sigrid. Sanden är mjuk och äntligen kunde hon gräva sina älskade gropar.

   

Räckte minsann inte med en, det skulle grävas många gropar och inte ens jag fick komma nära dom. Ja, ja lika bra att hon får ägna sej åt den där hobbyn då. Var många månader sen det fungerade senast.

   

Fast nu börjar det bli tråkigt. Tänker hon aldrig bli färdig?

   

Fördrev en stund genom att leka med en pinne och sen avbröt matte Sigrids maniska grävande. Hade Sigrid fått bestämma hade hon troligen tillbringat hela dagen där.

   

Ska gå nån annanstans. Skitväder som hindrade en massa vettiga saker.

   

Skidbacken igen, i brist på bättre. Hade inte hänt ett dugg sen vi passerade i går.

   

Fast vi hittade en osttall i skogen. En helt ny dessutom som vi noga rensade.

   

Här var det dessutom barmark. Mycket bättre med mossa under tassarna.

   

Va? Bara trillat grenar? Tror jag inte ett ögonblick på, jag var övertygad om att det regnade Ekorrar bakom svansen på mej så jag sprang dit och väntade på fler. Men matte hade tydligen rätt för det fanns inga ekorrar där.

   

Inte såg vi till Ossy heller. Men han är en klok hund så han höll sej säkert inne när det var äckelväder.

   

Matte anade och gjorde koppelfångar av oss. Jodå Sigrid hon hade planer på att sticka på otillåtna äventyr på vanliga stället. Nu blev det inte så eftersom hon var fånge.

   

Nä nu vill vi hem. Det har slutat snöa och ösregnar som omväxling. Alltså höll vi på att få väldigt svåra skador.

   

Sigrids katt Nisse blev alldeles överlycklig när vi kom. Han ville inte heller vara ute. När jag hade släppt in honom så tvättade han min ena tass ordentligt som tack för hjälpen. Mycket trevlig katt den där Nisse.

   

Så här svårt skadad blir jag av regn. Trillade ihop på Sigrids hallgolv medan människorna pratade tråk.

Gick hem och hade tråkigt.

Eftermiddagsrundan då om det inget skadligt från ovan men stormade fortfarande. Fast enligt matte är det bra med den hårda blåsten för den sliter bra på både snön och isen.

I morgon blir det i alla fall en mycket bra dag. Det är ju lördag och dags för alla kompisar.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards