wilmablogghund

Alla inlägg den 5 april 2018

Av Wilma Border collie - 5 april 2018 18:25

Äsch, blev en tråkdag igen. Var dimmigt och grått så vi skulle inte åka nånstans. När jag gick och hämtade Sigrid så ösregnade det. I och för sej bra för det är så torrt igen att det behövs mängder med regn, men det kan komma när jag är inne.

   

Tillfälligt har det slutat regna Fördelen är att isen på Heden är borta så nu kan vi gå där igen.

   

Träffade Inez som rastade sin husse, men Sigrid ansåg att hon skulle dö. Träffade Rocky också men det blev bara skitbilder på honom. Fast han var enligt Sigrid trevlig. Hon väljer minsann vilka som passar för stunden.

   

Vi ska vidare och matte ansåg att skidbacken kunde vara ett bra första ställe. I dag var det inte öppet så fritt fram för oss.

   

Kom igen nu Sigrid vi leker en stund va. Rulla dej kan du göra sen.

   

Jo Sigrid övergav sitt rullande och vi lekte mycket en stund. Skoj hade vi som vanligt.

   

Passerade den där pistmaskinen och den var givmild även idag. Gick att leta godis där.

   

Fortsatte genom skogen. Tänkte att det kanske skulle finnas nåt skoj där.

   

Eftersom det var en massa is på vägen gick matte i snön. Alltså så här djup ska den inte vara nu.

   

Men vägen såg ut så här och matte åker inte skridskor och vi fick också hålla oss i kanten.

   

Kollade spår efter Ossy. Jo han hade varit ute och rört på sej men vi såg inte till honom.

   

Sigrid hon fastnade vi stugan där Terra från Halland brukar bo. Vet inte vad hon letade efter men nåt viktigt eftersom hon var väldigt upptagen länge.

   

Den här stora krukan var länge sen jag provade. Jodå den gav godis idag också.

   

Sen drog jag och Sigrid. Vi bestämde oss för att leta efter Ossy. Inte hittade vi honom inte.

   

Slutade så här, vi blev koppelfångar eftersom vi tänkte fortsätta att leta.

   

Skulle gå genom Tråkskogen hem. Nähä inte den här vägen i alla fall. Skridskobana med vatten på.

   

Gick en annan väg och mycket utanför stigarna eftersom det mest var isgator. Det ska vara framkomligt överallt nu. Jag och Sigrid har massor med skogar vi måste kolla efter vintern.

   

Blä nu har det börjat regna igen så vi vill hem innan vi drabbas av svåra regnskador. Fast regnet upphörde och när vi passerade troget så träffade vi flera människor vi känner. Trevligt med umgänge en stund.

Lämnade hem Sigrid och skulle gå hem till mej.

   

Det blir nog vår får nu blommar nåt som matte säjer heter Scilla. Jag bryr mej inte om blommor, kom igen när det börjar växa färska smarrigt gräs.

Hoppas att vi får en bättre dag i morgon.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards