wilmablogghund

Alla inlägg den 1 april 2018

Av Wilma Border collie - 1 april 2018 18:16

Enligt tråkmatte så kunde jag ha en lugn dag eftersom det varit mycket i många dagar. Tycker det där med lugn är en tämligen onödig uppfinning.

   

Skulle i alla fall som vanligt en sväng i skogen. Vid campingen hade det passerat hundar jag inte känner. Kontrollerade ordentligt spåren som de lämnat.

   

Väldigt länge sen det var en massa husvagnar där, men nu hade de kommit. Enligt matte ett vårtecken.

   

Hörru jag tänker faktiskt kolla min Sörmlandsledsetapp idag. Det var många evigheter sen sist.

   

Tänk så bra det var precis mattes plan att vi skulle kolla delar av etappen. Typ att det inte trillat ner stora träd eller hänt annat elände.

   

Det var nästan skridskobana i bland i skogen. Onödigt borde vara barmark nu.

   

Jaha ett träd har tröttnat på livet och hänger över leden. Men det blir Chefens jobb att ta bort det framöver.

   

Sen blev det full vinter i skogen. Korkat jag vill ha barmark så alla trevliga dofter kommer fram.

   

Hade fallit en gran som hindrar vandrande hundar. Den ska matte ta bort när det tinat för just nu är den fastfrusen i snön.

   

Fortsatte att vara vinter där det inte alls borde vara det.

   

Detta är min godisstolpe. Ja egentligen en markeringsstolpe så vandrande hundar hittar men jag vet att om jag sätter mej bredvid den så blir det godis.

   

Sen var det faktiskt barmark en lite bit. Mycket trevligt så här borde det vara överallt i skogen just nu.

   

Skulle kolla efter Bombmurklor på ett ställe. Enligt matte brukar de finnas här, men i dag var det bara tomt och övergivet.

   

Undrar om detta är Påskharen? Lär finnas en sån säjs det fast jag har aldrig sett den.

   

Egentligen skulle vi ha gått längre på leden. Men spängerna var snorhala med glansis och matte hade tröttnat på is och snö så här bestämde hon att vi skulle strunta i leden för idag. Får kolla mer när och om det blir barmark.

   

Här ska det också finnas Bombmurklor. Fanns inga här heller. Kunde alltså inte jobba som svamphund idag.

   

Här tränade jag på Stenmurklor förra våren. Enligt matte brukar de komma väldigt tidigt här. Men idag hade de inte vaknat.

   

Fortsatte och överallt i skogen var det bara vinter. Korkat detta jag har faktiskt massor att göra i många skogar och det funkar inte om det är så här äckligt vitt.

   

Kom ut på den lilla vägen som jag inte har gått på evigheter. Full vinter där också. Passade på att göra några ordentliga snörull i alla fall.

   

Här var det spännande spår. Många olika djur som har gått här. Rådjur, Vilda grisar och Hälge bland annat.

   

På väg hem så bestämde jag att jag minsann skulle hälsa på hos Maggan. Alltså gick jag dit och vägrade lämna trappan. Slutade med att matte knackade på åt mej och dörren öppnades.

   

Perfekt, precis vad jag planerat. Fick minsann välbehövligt godis.

   

Människorna pratade såna mängder med tråk så jag somnade. Men sen blev jag väckt för jag skulle gå hem.

   

Passerade Ekorrskogen. Nu händer det äntligen grejor i den. Upp i björken var det en ekorre. Har inte sett nån på evigheter. Men den var lika asocial som alla andra.

Gick hem och gjorde ingenting.

Trist eftermiddagsrunda, träffade inte nån jag känner.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards