wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 31 mars 2018

Skoj med alla kompisar

Av Wilma Border collie - 31 mars 2018 18:16

TACK för alla gratulationer på min födelsedag igår. Det vällde in massor på mattes Facebook. Känner mej verkligen uppvaktad. Funderar på att fylla år minst en gång i veckan eller så.

I dag är det lördag och det är veckans absolut bästa dag som ni vet.

   

Nu så ska jag kolla var Ossy är. Jag brukar alltid komma lite tidigare så han och jag hinner röja loss ensamma en stund innan alla andra kommer.

   

Jodå Ossy kom ut och mötte mej, precis som det ska vara.

   

Så lekte vi en massa, de där skoj brottningslekarna och sånt.

   

Jag hittade en gammal trasig hink. Skoj var den, men det var korkat att försöka bära den så här. Såg ingenting.

   

Jaha vi ska in till Ossy en sväng också. Måste hålla fast vid våra rutiner.

   

Ossy han höll koll och spanade genom fönstret om det kom några hundar.

   

Jag fortsatte att träna på att vara knähund hos Ossyhusse. Faktiskt helt okej att sitta i knäet.

   

Gick ut och det hade kommit ett gäng hundar. Trevligt för människorna hade pratat om att det kanske inte skulle bli så många eftersom det är påsk. Enligt människorna som försökte räkna blev det visst 14 stycken idag

 


Hej Alice! Skoj att träffas igen.

   

Du och jag Ossy vi håller alltid ihop, fast visst ska vi umgås med de andra också.

   

Blev som vanligt massor med lek. Alla har skoj med alla på våra träffar

   

Mimmi kom på att det fanns korv i mattes ficka och den var hon väldigt sugen på.

   

Så kom den här pudeltjejen som jag träffar ibland och hennes namn har matte självklart glömt. Men hon var bara där en kort stund tyvärr.

   

Ronnie han missar inte osttuben. I hans värld är den extremt viktig.

   

Ronnie hade med sej sin lilla Chihuahua Poncho. Han och Dvärgschnauzern Metzo blev riktiga kompisar direkt. Som de lekte tillsammans.

   

Så kom Peggy och hon och Nova hade en massa skoj tillsammans. Ja alltså vi har alltid skoj alla hundar.

   

Ossyhusse försökte göra sej kompis med lille Poncho men han ville helst leka med Metzo.

   

Leonberger Peggy är största hunden på våra sammankomster och lille Chihuahua Poncho är minst. Men de umgicks självklart de också.

   

Har du nåt? Vi är väldigt godissugna? Jo det blev korvbitar.

   

Poncho och Metzo fortsatte med sitt bus medan Ronnie övervakade att allt gick rätt till.

   

Tiden går alltid alldeles för fort. Helt plötsligt hade nästan alla hundar gått hem. Ossy han bad om sitt ben vilket han självklart fick.

   

Jag och Peggy låg och slappade en stund, tänkte vänta ut Ossy medan han åt upp benet.

   

Äsch, han är så långsam så vi tar och leker i stället. Har inte lekt så väldigt mycket med Peggy men nu var det dags.

   

Ossy blev klar så han hängde på och lekte han också. Väldigt skoj hade vi.

   

Jag och Ossy körde en del lek där det ingår att visa vilka vackra vita tänder vi har och stora gap. Peggy hon vågade inte titta på oss.

   

Lekte mer med Peggy, hon är väldigt rolig att leka med.

   

Ossy som började tappa orken utsåg sej till domare.

   

Tappa orken var det. Går precis lika bra att ligga ner och leka och samla kraft samtidigt.

   

Sista jaktleken för nu var det dags att skiljas åt för den här gången. Hoppas det går riktigt fort till nästa lördag.

Hemma så somnade jag och sov gott, drömde om allt skoj som hänt.

I morgon ska jag ha en lugn dag påstår matte. Nåt om att nu har det varit massor varenda dag i många dagar så lite lugn skadar inte.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards