wilmablogghund

Alla inlägg den 29 mars 2018

Av Wilma Border collie - 29 mars 2018 18:21

I går sa matte att det väntade en överraskning idag. Såna brukar för det mesta vara skoj. Skulle hämta Sigrid men jag fick minsann vänta på gatan.

   

Nu kommer hon, men det är nåt som inte stämmer. Det var en hund för mycket.

   

Titta här. Han med blått täcke är Atli! Ni som hängt med i min blogg minns att han bodde hos Sigrid och hennes matte ett tag innan förra julen. Alltså drygt ett år sen, så flyttade han hem till sin Orginalmatte i Skåne igen och vi har inte träffats. Men nu är han och hans människor och hälsar på Sigrid och hennes matte.

   

Vi hade tänkt börja ha skoj vid skidbacken, men där var det upptaget av människovalp med människor så vi skulle gå vidare.

   

Fast jag var väldigt sugen på att leka med Atli. Vi hade så otroligt skoj då för länge sen och massor att ta igen.

   

Atli är inte van att vara på fria tassar så ofta. Tydligen ganska besvärligt i det där Skåne där han bor. Men här kunde han springa och kom hur fint som helst på inkallning. Hjälpte säkert att han upptäckte osttuben.

   

Sigrid och Atli sprang massor när vi passerade genom skogen. Dessutom hade Atli hur mycket som helst att undersöka.

   

Sigrid lärde honom att det lönar sej att klättra runt i den gamla timmerhögen, då får man ost.

Tittade efter Ossy vid hans dagis, men där var han inte.

   

Vägen var skridskobana så människorna bestämde att vi skulle låna en av Ossys hagar för att kunna leka utan risk för halkskador.

   

Jag lekte massor med Atli. Han är en superbra kompis som jag har mycket skoj med.

   

Så berättade jag och Sigrid om de skoj hundträffarna. Atli ska få följa med på lördag och träffa alla våra kompisar.

   

Titta! Ossy kommer! Perfekt nu fick Atli träffa honom också.

   

Jag och Ossy började genast med vår ganska brutala lek men det skrämde inte Atli, han ville minsann vara med oss och leka.

   

Ossy, Sigrid och Atli hade tydligen en del att prata om. Så klart Atli har aldrig träffat Ossy, men de blev ju genast kompisar.

   

Jag passade på att tacka Atlimatte riktigt ordentligt för att hon hade tagit hit honom igen så vi fick träffas och ha skoj.

   

Ossy han visade att han är världens snällaste hundgenom att ligga och rulla framför Atli.

   

Sen körde jag och Ossy några brottningsmatcher och Atli utsåg sej till domare.

   

Han sprang en massa med oss också. Egentligen hade han planer på att brottas med Ossy, men det är bättre med jaktlekar eftersom Atli inte är så stor.

   

Där kommer Ossyhusse åkande. Kanske saknade han honom. Men vi fortsatte ha en massa skoj.

   

Skulle fika hos Ossy. Sigridmatte fick en lektion av Ossyhusse om vad olika maskiner heter. Tydligen är inte allt traktorer och grävskopor.

   

Atli han var alldeles slut av allt skoj så han låg på soffan och såg medvetslös ut.

   

Ossy visade en del tricks han kan. Som här Hur jagar räven.

   

Hur man är en liten knähund

   

Eller eleganta hopp över husses ben efter frågan ”Hur gör hästarna på TV”. Han visade ett par till men det blev bara skitbilder.

   

Medan Ossy visade sina tricks så gjorde Sigrid alla hon kan allt för att komma över nån godisbit. Sen visade hon att hon har perfekt storlek för att vara knähund.

   

Jaha allt skoj har ett slut det är dag att gå hem, men vi hade alldeles väldigt trevligt några timmar. Tror att Atli har sovit större delen av dagen.

Jag var bra trött jag också när jag kom hem. Tar på krafterna att ha en massa skoj med mina vänner.

I morgon fyller jag år. Hörde talas om saker som låter väldigt bra så ska jag visst få present också.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards