wilmablogghund

Alla inlägg den 28 mars 2018

Av Wilma Border collie - 28 mars 2018 17:57

Ytterligare en sån där bra upptagen dag i mitt hundliv.

Skulle hämta Sigrid och i dag var det inte tal om att åka nånstans, det hade vi inte tid med enligt matte.

   

Här var det ett tag sen vi gick senast. Gäller att variera vägarna.

   

Men titta det där ser väldigt bra ut. Vi kommer att träffa nån.

   

Frasse som vi inte träffat på ett tag och han hade sin lilla söta valpkompis Bosse. Lille Bosse blev störtförälskad i mej. Han trodde nog att jag var hans mamma eller nåt. Frasse umgicks med Sigrid för hon ansåg att Bosse var en skum typ.

   

Jag umgicks självklart även med Frasse. Han gillar verkligen mej och Sigrid.

   

Frasse han vet om osttuben så han fick.

   

Bosse han hade aldrig smakat ost men det var verkligen nåt som han gillade.

   

Vi gick vidare och hamnade i vintern igen. Dags att den dör nu.

   

Men Sigrid hon rullade och rullade. Undrar vad hon ska göra när all snö är borta.

   

Ute på den stora ängen så letade jag efter gräs. Men det har inte kommit nåt gott grönt ännu och det gamla vissna är inte gott.

   

Tänkte att om jag rullar ordentligt så kanske marken tinar och det goda gräset börjar växa. Får väl gå förbi om några dagar och kolla om det hade effekt.

   

Titta! Vi hittade vatten! Alltså sånt här gott lite lerigt vatten, mycket godare än det hemma i vattenskålen.

   

Vi lekte en del ute på ängen, men sen påstod matte att vi var tvungna att gå igen. Nåt om en tid att passa.

   

Passerade genom en granplantering där matte tänkte att vi skulle titta efter Kotteskivlingar. Här markerar vi men inte såna.

   

Nån som vill ha? Detta är en Blodriska årgång 2017 växer faktiskt flera stycken där. Fast de mår inget vidare.

   

Kollade lite mer i en skogsbacke på väg hemåt. Lämnade Sigrid gick hem. Matte virrade runt och grejade med en del.

Sen hamnade jag i bilen och Sigrid med matte dök upp för nu skulle nästa grej klaras av.

   

Dags för Pelle Peugeots hälsokontroll på bilprovningen. Sånt är enligt matte alltid nervöst och Pelle har fyllt 15 år.

   

Nä detta gillar jag inte! De stal bilen!!!!!! Begriper inte varför personalen fick så roligt åt mej när jag flög upp och stirrade efter Pelle som försvann. Fast jag fick beröm av dom. En otroligt trevligt hund och så välskött med vacker blank päls. Visste inte att de besiktigade hundar också.

   

Pelle han mår alldeles utmärk. Inte minsta lilla fel hittade de på honom. Alldeles blankt papper så nu behöver han inte åka dit på ett år.

   

Nå????? Kan vi möjligen bli skjutsade till det där stället ni pratade om?

   

Äntligen! Vi blev skjutsade till Grisöronaffären. Nu ska det shoppas och jag ska kolla på presenter. Jag fyller 4 år på fredag och ska visst få paket. Alltså det finns hur mycket trevligt som helst att köpa.

   

Sigridmatte hon visade ett stort intresse för alla skoj aktivitetsspel som finns där. Såna tror jag att jag ska önska mej massor av.

   

Nu är mina inköp klara och då ska jag självklart få godis. Mycket gott godis.

   

Sigrid är klar med det hon skulle handla och då fick hon också godis. Jag har inte riktig koll på vad som handlades. Smusslades en del, antar att det var mina presenter som var hemliga.

   

Sen drabbades vi av passa bilen. Matte skulle fixa nåt tråk och Sigridmatte nåt annat. Hade tråkigt men matte var snabbast tillbaka och ägnade sej åt att skicka sms till sin mamma om att det tog tid att komma från Flen och att hon väntade på nåt. Hennes stackars mamma trodde att Pelle fått körförbud.

I morgon väntar en överraskning. Nåt som jag kommer att gilla alldeles väldigt mycket enligt människorna.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards