wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 26 mars 2018

Köttbullerestaurangen och Ossy

Av Wilma Border collie - 26 mars 2018 18:28

Blev en upptagen dag.

Hämtade Sigrid som vanligt och vi skulle till Eskilstuna eftersom det väntade en del sånt där hundligt assistansjobb.

Mattes mamma blev hämtad och sen ägnade vi oss åt en massa passa bilen på hundra olika tråkställen.

   

På ICA Maxi höll matte på att dö. Eftersom hon alltid går vilse i större affärer så gick hon rakt på detta. En människoätande Vithaj som mordisk klapprade med tänderna. Enligt matte ett rent under att hon överlevde. Var säkert det som orsakade att hon när vi skulle åka vidare försökte starta bilen med ett av de där vita benen som Ossy älskar.

   

Äntligen slut på bilpassandet och nu är det bråttom. Sist blev vi minsann blåsta på vår privata Köttbullerestaurang och det får bara inte upprepas idag.

   

Öppna dörren INNAN köttbullarna har tagit slut eller blivit för gamla.

   

ÄNTLIGEN!! Vi har inte käkat köttbullar på flera år och var alldeles utsvultna.

   

I vägen? Absolut inte, vi bara kontrollerar att mattan hamnar rätt. Att det skulle vara omöjligt att flytta på en matta som det sitter två hundar på det är bara konstiga mänskliga idéer.

   

Hörru eftersom ni fikar behöver jag mer köttbullar. Försökte tigga lite diskret genom att gömma mej under duken.

   

Sigrid var alldeles utsvulten och slukade allt hon fick.

   

Så var det dags att åka igen, men Sigrid var tvungen att kolla om mattan i hallen var rullvänlig. Det var den tydligen

   

Nu så vi är utsläppta och ska röra på oss en stund. Matte hade kollat vägar när vi åkte hem men de var alldeles isiga allihopa så det blev vägen mot skidbacken i brist på bättre.

   

Som sagt rulla är en trevlig hobby. Jag har missat mycket innan jag kom på det så nu gäller det att ta igen allt.

   

Eftersom jag och Sigrid numer delar rullintresset så utövade vi det tillsammans. Mycket trevligt.

   

Vi lekte en del och sen fattade vi ett beslut. Nu ska vi minsann gå och kolla nåt.

   

Titta där uppe bland buskarna. Nån har minsann koll på att vi kom och nu blir det bra.

   

Så nu ska vi ha skoj tillsammans. Har gått flera dagar sen sist.

   

Sigrid och Ossy de älskar också varandra. Titta så fint de pussas. Nä jag blir inte svartsjuk vi delar systerligt på honom.

   

Men som vanligt ville Ossy ha ost först. Gäller att tanka energi.

   

Kom igen nu Ossy, nu ska vi ha skoj! Jag tänkte hoppa igång honom.

   

Var detta tvehövdade monster kom ifrån det vet jag inte. Såg det aldrig.

   

Om jag gapar riktigt stort så borde Ossy se hur många köttbullar jag har ätit.

   

Ja, ja försök skrämma mej du, jag blir inte ett dugg rädd.

   

Fast Ossy ser ut som han skriker av skräck när jag anföll. Alltså vi har nog roligast i hela världen.

   

Vi diskuterade en massa viktiga hundsaker alla tre. Sen började matte prata om att vi skulle hem eftersom vi varit borta i många timmar.

   

Detta är benet som det inte går att starta Pelle Peugeot med. Men Ossy blev som vanligt nöjd och glad när han fick det.

   

Tillbaka vid bilen och Sigrid är missnöjd. Hon ville minsann in i sin bur och matte ansåg att det var onödigt för den lilla biten.

Lämnade hem Sigrid och åkte hem till mej och somnade.

Gick ut på eftermiddagsrunda och matte förstod inte varför jag hade så fruktansvärt bråttom över torget. Jag hade minsann span på att Sigrid passade Tempo. Vi hade inte setts på flera timmar vilket är alldeles för länge.

I morgon ska vi med tur göra nåt vi inte gjort på väldigt länge, Matte har en sån där plan igen. Hoppas den fungerar.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Av Wilma Border collie - Lördag 13 april 17:53

Lördag och alltså mingeldags igen. Klarade av morgonrutinerna och passade dörren.   Precis när jag kom till Basse så kom det en ny hund.  Alltid trevligt med nya kompisar. Han presenterade sej som Buster och ville gärna lära känna nya hund...

Av Wilma Border collie - Fredag 12 april 17:56

Hämtade Basse som vanligt. Matte var hemlighetsfull och sa att en bra dag väntade. Vi var tveksamma, vet minsann hur det brukar vara med hennes planer som sällan fungerar.   Jaha och detta kallar du för överraskning? Stå och glo vid vägen till v...

Av Wilma Border collie - Torsdag 11 april 17:58

Vanliga ensamma morgonrutinen. Sen skulle Basse hämtas. Han borde ha varit vid sin vanliga liftarplats, men jag hittade honom hemma hos honom. Just då regnade det rejält.   Jo vi tänkte att vi kan hänga inne hos Basse idag. Nä sa matte, de...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards