wilmablogghund

Alla inlägg den 24 mars 2018

Av Wilma Border collie - 24 mars 2018 18:13

Dags för veckans bästa dag igen. Förstår inte varför det alltid är så långt mellan lördagarna.

Sigrid fick förhinder så hon missade allt skoj idag också.

   

Jaha nu ska jag leta reda på Ossy så vi hinner umgås en del på tu man tass.

   

Vädret var just då vidrigt. Snö i massor fullkomligt onödigt och äckligt.

   

Jodå Ossy kom så vi lekte en massa. Gäller att passa på när vi ses.

   

Var inne hos Ossy en stund och dit kom det en ny liten hund som tyckte det mesta var ganska läskigt.

   

Ossy han har prefekt storlek för att vara knähund eller?

   

Titta! Ronnie har äntligen fått sina människor att ta med honom till vår underbara gemenskap.. Han blev överlycklig när han fick syn på matte eftersom han vet att i hennes ficka finns den där osttuben.

   

Alice såg minsann till att få hon också.

   

Som vanligt sprang vi massor och fort. Ronnie som älskar att springa var i så lycklig. Tänk massor med kompisar att ha skoj med.

   

Vadå hundröra? Vi har skoj och här är det nån massbrottning.

   

Ronnie hade sina människovalpar med sej. Såna är skoj så vi lekte med dom också.

   

Sansa och Ronnie de fann varandra och hade massor med skoj.

   

Rick han lyckades stjäla mössan från en av människovalparna. Han trodde att det var hans byte och stack i väg med mössan.

   

Bara det att vi var ett gäng som bestämde oss för att mössan skulle tillbaka till människovalpen så vi tog upp jakten. Jo mössan kom till rätt ägare i lite annorlunda skick än innan.

   

Var ytterligare en ny hund med idag. Självklart har dementa matte glömt namnet men mycket trevlig den också.

   

Peggy kom och kastade sej in i leken direkt. Dessutom berättade hon att hon minsann fyller år i dag. Hennes första födelsedag.

   

Peggys husse han gick runt till alla människor och delade ut nåt.

   

Inte illa, present till alla oss hundar bara för att Peggy fyller. Smaskiga Dentastix. Men de snåla människorna stoppade minsann våra presenter i sina fickor. Fullblodsegoister är de!

   

Fast Mimmi hon kom på att matte hade korv och det ville hon minsann ha. Jo både hon och de andra fick. Vi delar alltid på allt som bjuds.

   

Så var det en hel del sånt där hundsnack också. Vi har en hel del att prata om som människorna inte ska bry sej om.

   

Börjar vara dags att skiljas år igen. Men Ronnie behövde ost för att orka släpa hem sina människor. Sånt kräver mycket energi, det vet alla hundar.

   

Jag och Ossy lekte lite mer. Men här han han lyckats slänga mej i backen, borde vara tvärtom.

   

Hörru varför slängde du mej i backen? Be genast om ursäkt, det är jag som ska slänga ner dej. Titta på Ossys min, han lyssnade och tog till sej vad jag sa.

   

Så lekte vi lite med Peggy också innan det var dags att skiljas åt igen. Förstår inte varför tiden går så fruktansvärt snabbt på lördagarna. Känns som om vi bara hinner börja innan det är dags att sluta.

Nu dröjer det en hel vecka igen.

Men om mattes plan håller så ska jag få göra nåt i morgon som jag inte gjort på evigheter. Hört talas om jobb så det låter trevligt.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards