wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 21 mars 2018

Jakten på barmark

Av Wilma Border collie - 21 mars 2018 18:21

Idag skulle vi kolla nåt. Ingen åka nånstans för fortfarande går det inte att ta sej till alla bra skogar.

   

Det tar sin lilla tid att gå över Heden. Jag var tvungen att rulla massor på mängder av olika ställen. Är så skönt detta.

   

När jag stod på mina fyra ben och gick så kastade sej Sigrid ner i stället och rullade. Matte pratade om att det var en himla tur att vi inte hade bråttom som vi höll på.

   

Gick till sjön och vi lekte en hel del på gräsmattan. Många skoj jaktlekar blev det.

   

Sen skulle vi vidare över isen för att kolla det där som matte ansåg vara viktigt. Träffade Inez och Rick. Sigrid var allt annat än lycklig och fick ägna alldeles för mycket tid åt att freda sej från Inez.

   

Bäst att avleda så jag försökte leka med både Inez och Rick så att Sigrid skulle få vara ifred. Slänga Rick i backen är fortfarande en rolig lek.

Men när han närmade sej Sigrid så fick han också beskåda alla hennes tänder och lyssna på svordomar.

   

  Jag lekte lite mer med honom innan vi skildes åt.

   

Nu ska vi kolla det där som matte fått för sej ska vara ett bra ställe för en bra grej till mej och Sigrid.

   

Började bra för helt plötsligt hade nån tappat en massa korvbitar på snön. Finns inga såna kvar.

   

Nådde land och nu skulle det kollas. Jag undersökte en del i kanten och matte såg massor med barmark så hennes plan kommer att fungera.

   

Sigrid var också och kollade av skogen. Det tar sej blir mindre och mindre med äcklig snö. Förhoppningsvis kan vi snart utnyttja alla våra skogar igen.

   

Solen värmer mycket nu och det var väldigt varmt och skönt ute på isen.

   

Alldeles innan den här bilden togs så hoppade Sigrid högt. Isen har börjat låta väldigt mycket nu, den både sjunger och vrålar. Det kom en sån där smäll precis där Sigrid stod och hon hoppade högt stackarn.

   

Vi kollade av Ossys privata badplats. Den har vi förut bara sett från land och badat lite. Trevligt att undersöka den från andra hållet.

   

Rulla det måste man göra ofta och mycket. Undrar varför jag inte kommit på tidigare hur skönt det faktiskt är.

   

Kollade av en brygga och flotte också. Fanns inget spännande där.

   

Perfekt den där björken som i bland blommar med ost hade bytt blommor. Nu fanns det faktiskt korvblommor på den. Allt är bortstädat.

   

Så där duktiga, duktiga Sigrid. Hon hittade faktiskt en Ostronmussling. Matte öste beröm över henne för väl utfört arbete.

   

Fast den hade definitivt sett sina bättre dagar.

   

Sigrid kollade gårdagens gamla spår. Doftade gjorde det men idag fanns inga trevliga spårslut.

   

Jag hittade en pinne som jag provade. Nä den var inget bra, fördrar träpinnar framför plast.

   

På väg hem så tog vi oss in i Susannes affär. Jag visade att vi svälter genom att lägga mej på golvet och se döende ut.

   

Lönade sej för vi fick godis. Sen var det dags att lämna hem Sigrid. Lyssnade en del på mänskligt tråkprat och går det som det ska så ska det bli en väldigt bra dag i morgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards