wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 20 mars 2018

Tjoho vilken bra dag

Av Wilma Border collie - 20 mars 2018 18:08

Blev en superbra dag detta. Igår lovade matte att det skulle hända nåt skoj idag, vilket verkligen var på tiden.

   

Ska det här kallas för skoj? Vi passade väl bil så det räckte igår? Matte övergav oss och försvann.

   

Det här ägnade hon sej åt, gå och skvätta blod på den lilla barmark som finns.

   

Så nu är vi utsläppta från fångenskapen efter många evigheter.

   

Matte hade nån plan om att vi minsann skulle gå en sväng. Kunde hon glömma, vi bestämde oss för att nu skulle vi ta reda på vad hon hade haft för sej. Bara att börja leta efter hennes spår.

   

Kom Sigrid, här är det nånting.

   

Jo vi hittade minsann spåret. Sigrid drog i väg åt ett håll. Jag hängde på henne först men sen vände jag.

   

Stilstudie av mej. Alltså detta är det roligaste som finns. Jag känner bloddoften ner med nosen i backen sen är det bara att följa spåret.

   

Självklart hittade jag slutet och där fanns det korv till mej. Sigrid hade hittat korv där hon spårade också. Alltså det borde vara barmark överallt nu så vi kan gå en massa skoj spår ofta för detta är livet.

   

Sigrid tog mitt spår också. Bäst att passa på nu när det äntligen går att spåra igen.

   

Jag firade årets första spår med några rejäla rullningar.

   

Sigrid gjorde samma sak. Mer spår till oss och gärna långa såna bara mer äckelsnö försinner.

   

Sen tänkte vi leka en stund, då dök Inez och Rick upp.

   

Men Inez hon bör hålla sej långt från Sigrid. Hon försökte nosa på henne men Sigrid svor så det osade och förvandlades till en rabiessmittad Piraya. Inez är usel på hundspråk så hon förstod inte Sigrids signaler.

   

Jag lekte en del med Rick. Skoj hade vi.

   

Gick en sväng tillsammans med dom genom skogen.

   

Inezmatte trodde inte att Sigrid kunde hoppa upp på en stor sten. Ha! Den här stenen brukar Sigrid slänga sej upp på. Sigrid är en mycket vältränad hund som kan det mesta faktiskt.

   

Så där Inez har hittat det som var en del av vårat spår. Sånt här borde hon och Rick få göra. Få använda nosen ordentligt behöver alla hundar och spår är superskoj.

   

Vi är på väg till bilen för att åka och göra nånting. Men Inez gav inte upp utan skulle på Sigrid hela tiden. Men Sigrid backar inte. Hon svor och bad Inez dra till väldigt varma ställen. Inez fattade fortfarande ingenting.

   

Tjoho! Vi ska shoppa!!!!!!! Vilken dag först spår och sen shopping i allra bästa Grisöronaffären.

   

Vad ska vi handla? Finns hur mycket som helst att välja på.

   

Lösgodisavdelningen där doftar det alldeles ljuvligt. Skulle kunna köpa allt om jag fick för snålmatte.

   

Detta är nåt nytt. Puffad kycklingfot. Både jag och Sigrid var äldigt intresserad av dom så matte köpte varsin åt oss.

   

Ossys benförråd behövde fyllas på. Hade jag och Sigrid fått bestämma så hade vi köpt såna här riktigt stora ben till honom. Tyvärr fick vi inte bestämma.

   

Så nu har jag är jag klar och vill ha godis för väl utförd shopping. Vi fick godis båda två. Sen kom Magnus som äger våran affär. Han visade matte att det kommit in nånting som kan passa mej som födelsedagspresent. Ska visst åka dit igen nästa vecka.

   

Lämnade hem Sigrid. Hon uppskattade verkligen den där puffade kyckligfoten. Jag käkade upp min så snabbt när jag kom hem att matte inte hann fota, Tror jag ska ska önska mej ett gäng aktivitetsspel ett par kilo såna där kycklingfötter i födelsedagspresent.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards