wilmablogghund

Alla inlägg den 19 mars 2018

Av Wilma Border collie - 19 mars 2018 18:13

Blev en massa passa bil idag för mej och Sigrid.

Hämtade henne och sen skulle vi till Eskilstuna. Matte stannade utanför våran privata köttbullerestaurang men blåste oss på besöket. Hon försvann in och hämtade sin mamma och nån grej bara.

   

Jag har hört ryktet men nu vet jag, Ni vet min kompis Terra som bor i det där Halland med sina människor. Hon har minsann en firma i Eskilstuna. Brukar se bilar med hennes namn på. När nån matta skulle lämnas på tvätt så såg jag minsann att hon har en stor firma. Hm, eftersom hon har en sån i Eskilstuna borde vi kunna träffas mycket oftare.

   

Jaha är ni klara nu. Ingen tanke på att vi har passat bilen i flera månader? Matte som helt saknar tidsuppfattning påstod att det bara bar en kortare stund. Skjutsade hem mattes mamma och insåg att vi blev blåsta på köttbullarna.

   

När vi åkte så kollade matte efter nåt bra ställe att stanna på men det var skridskobanor eller äckliga snövallar överallt. Slutade med att vi hamnade här vid skidbacken.

Hörru Sigrid, nu har du rullat färdigt, jag anser att vi ska leka en stund.

   

Jo det blev lek och Sigrid visade Pitbullsidan igen. Var ett tag sen den var vaken, men skoj hade vi.

   

Titta den extremt sällsynta barmarken. Vet ni hur fantastiskt det är med sån? Alla dofter kommer fram och allt känns mycket enklare. Så här borde det vara överallt så vi kommer åt alla våra skogar igen.

   

Gick ut på isen. Sigrid hon rullade och rullade.

   

Sen när man rullat en massa så gäller det att skaka av sej all snö ordentligt.

   

Jo det är faktiskt skönt att rulla på snön. Gjorde det ordentligt jag också och passade på att sträcka ut min vackra kropp ordentligt.

   

Sprang en massa också. Bäst att passa på för det dröjer nog inte så länge innan isen blir förbjudet område igen.

   

Tillbaka på land så kom Sigrid helt plötsligt ihåg de här stockarna. Var länge sen vi använde dom.

   

Jag försökte fuska men det blev ingen ost så länge jag var på marken.

   

Sen hittade vi ett ostträd som blommade. Städade det noga så det finns inte minsta spår kvar.

   

Passerade skidbacken igen och kollade de där underliga prylarna. Ibland så finns det godis på dom men inte idag.

   

Lika bra att rulla mera. Håller med Sigrid detta med att rulla är en bra hobby. Jag brukar bara rulla i mina noga utvalda högar efter Rådjur, men ska nog fortsätta att rulla lite överallt.

   

Sigrid är sitt gamla vanliga jag och en strålande stjärna på inkallning nu igen. Skönt att Hormonhäxan är död och begraven.

   

Dags att skjutsa hem Sigrid och hon är sur. Är bara en liten bit och matte tyckte att hon kunde sitta bredvid mej och skippade buren. Men se det passade inte. Sigrid blev djupt förolämpad.

Lämnade hem henne och åkte hem till mej.

Käkade lite lunch och sov ett tag.

   

Äckligt! Jag är ute på eftermiddagsrunda och den fullkomligt onödiga snön vräker ner. Vill inte se en endaste snöflinga.

   

Matte hittade en tröja och fick ett våldsamt behov av en sån. Texten är så bra och precis så var det när jag tassade in i hennes liv.

I morgon då ska visst jag och Sigrid få roa oss ordentligt säjer matte. Hoppas hon håller vad hon lovat.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards