wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 18 mars 2018

Letat efter barmark

Av Wilma Border collie - 18 mars 2018 18:34

I går kväll så skulle jag få prova nåt nytt.

   

Detta plockade matte fram, en filt, diverse plastburkar, ett par lock och ett par pappersrullar. Sen gömdes det godis under alla prylar.

   

Självklart så löste jag det. Trevlig ny sysselsättning som jag gärna upprepar.

   

Så blev det idag. Hörde talas om att dagens uppdrag skulle vara att leta barmark. Men titta jag får sällskap för Sigrid och hennes matte kom.

   

På väg mot var vi nu skulle så träffade vi en Berner sennenkille. Han var trevlig tyckte jag, Sigrid tyckte nåt annat.

   

Jag har minsann lärt mej av Sigrid, det går alldeles utmärkt att rulla precis var som helst.

   

Gick ner till sjön, Vi passade på att leka en del på isen. Förhoppningsvis så är det snart slut på att leka på isen och badsäsong i stället.

   

Sigrid som är sitt normala jag igen hon grävde en massa gropar i snön. Såg hur hon tuggade på nåt också. Kanske låg det pluttar efter rådjur där.

   

Hörru flytta på dej! Jag har ett akut behov av att rulla mej här. Höll faktiskt på att rulla på Sigrid ett par gånger.

   

Ägnade en del mer tid åt jaktlekar på sjön. Roligt hade vi.

   

Nu skulle vi kolla efter barmark. Här brukar det bli sån ganska snabbt. Jag och Sigrid kollade av en del av Hasselskogen men ingen barmark där inte.

   

Mitt på stora ängen så fanns det en jättegrop. Troligen hade Vilda grisen haft nåt för sej där. Tänkte att den skulle passa Sigrid med hennes maniska intresse för att gräva gropar, men denna passade inte alls.

   

Fortsatte att leta efter barmark, helt utan framgång. Jag kollade noga runt det här trädet. Här brukar det nämligen växa kantareller, men jag var visst alldeles för tidigt ute. Fick i alla fall beröm och helt plötsligt så växte det blodpudding på det. Växer garanterat inte minsta smula där nu.

   

Räv jobbar hårt. Syns spår hur hon har släpat en massa gräs för att bygga ett bo till sej och sina valpar nånstans långt nere i grytet. Kan inte vara lätt att hitta nåt när det knappt är barmark nånstans. Matte insåg att det tar ett tag innan den här skogen kommer ett bli användbar för hennes planer.

   

Fast vi lyckades hitta mer blodpudding. Nån hade tappat en massa runt ett fallet träd. Vi städade bort allt.

   

Kom ut på Dunkvägen. Förts blev vi koppelfångar för att det var skridskobana och sen kom det människor så det var slut på våran frihet. Men det finns hopp för här har minsann gruset kommit fram.

   

Sigrid hon drömde om bad för bäcken har öppet vatten. Hade hon inte varit fånge kanske hon hade badat.

   

På väg hemåt och då träffade vi Rick och terriern som brukar komma på hundträffarna. Men det blev ingen lek med dom, alldeles för halt.

Skildes från Sigrid och gick hem och hade tråkigt. Lika trist eftermiddagsrunda, träffade inga jag känner en gång.

I morgon har vi visst tassarna fulla säjer matte.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Av Wilma Border collie - Lördag 23 mars 17:57

Mina vanliga lördagsrutiner. Tråkfrukost och ensam morgonrunda, sen passa dörren i evigheter.   Så äntligen framme, nu ska jag bara hitta Basse som inte ens kom och mötte mej.   Där borta ligger han i den där kojan som Bassehusse byggde t...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards