wilmablogghund

Alla inlägg den 17 mars 2018

Av Wilma Border collie - 17 mars 2018 17:59

Så var det äntligen lördag igen! De inträffar alldeles för sällan.

Dessutom började den väldigt bra. I natt hade Kleptoman Leya jobbat hårt. Hon hade gjort inbrott i skafferiet och lyckats hämta ett gäng kycklingpinnar. Gnagt en del på ett par stycken, men jag lyckades käka upp några innan matte upptäckte vad som hänt och satte stopp för festen.

   

Sluta dra benen efter dej! Jag har bråttom, tänk om alla andra hundar har kommit och jag missar en massa skoj!

   

Hade inte kommit några andra hundar, men jag och Ossy hade väldigt skoj. Jag är numer expert på att slänga honom i backen.

   

Gick in till honom en stund och jag tränade på att vara knähund hos Ossyhusse. Sen gick jag och Ossy ut eftersom det kommit ett par hundar. Men så upptäckte jag att matte var försvunnen, kändes inte bra. Hon var kvar inne hos Ossyhusse och jag litar fortfarande inte på att det inte finns märkliga slukhål där som sväljer mattar

   

Matte kom ut så jag kunde ha henne under uppsikt och det hade kommit ännu fler hundar.

   

Mikko har inte kommit på ett par veckor men idag kom han och var fortfarande översvallande kär i Ossy.

   

Rick kom så jag lekte en del med honom. Ja alltså alla leker med alla på våra träffar.

   

Ofta ser det ut så här vi bildar stora flockar och så springer vi och har så otroligt skoj. Alla hänger på och livet är en fest.

   

Detta är en ny bekantskap Lagotton Alfonzo. Trevlig kille som kände sej lite bortkommen först men sen hängde han på oss andra.

   

Så kom Phalenevalparna. De var med en gång för ganska länge sen men nu är de tillbaka. Schnauzervalpen blev kompis med dom snabbt.

   

Ossy hur går det? Behöver du hjälp av mej? Mikkos kärlek var väl påträngande ibland men Ossy redde ut det.

   

De är bra söta de där små valparna.

   

Jodå de var med oss och lekte de också. Spelar ingen roll om man är liten eller stor alla leker med alla.

   

Här pågår det hundsnack. Det gäller att vara överens om vad vi ska hitta på nu.

   

Oj! En hand i en ficka, alltså bör det vara godis på gång. Vi behöver massor med energi för att orka med allt skoj.

   

Mycket spring blir det och roligt har vi. Fler hundträffar till alla hundar.

   

Rick lyckades hitta en pinne. Den trodde han att han skulle få ha i fred. Kunde han glömma för alla ville ha pinnen.

   

Efter en dragkamp så lyckades jag komma över en bit av den. Dålig kvalitet på pinnarna för den blev bara smulor.

   

De flesta har gått hem igen. Men jag och Ossy har mer att göra. Alltså ansåg jag att han skulle resa på sej så det blir lite fart.

   

Jo jag fick upp honom efter lite övertalning..

   

Vi lekte lite till men sen var det dags för mej att gå hem. Tiden går alldeles för fort nä man har skoj.

Hemma så somnade jag gott, tar på krafterna att ha skoj med femton kompisar. Fast egentligen borde det vara lördag minst varannan dag.

Nu ska jag få prova nåt nytt säjer matte som sett en bild på nåt och ska testa på mej

Vad det är berättar jag om i morgon.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards