wilmablogghund

Alla inlägg den 16 mars 2018

Av Wilma Border collie - 16 mars 2018 18:15

I dag hade inte matte lyckats komma på nån bra skog att åka till. Eller jo, vi har hur många som helst men så var det den där detaljen med snöeländet och nånstans att ställa bilen. Dessutom var det kallt och blåste runt en massa isbjörnar och pingviner.

   

Vi träffade Primo och lilla Schanuzervalpen. Valpen blev överlycklig och Primo han ville kolla hur Sigrid doftar nu. Korkad idé för Sigrid förvandlades till piraya. Tiden för hanar är över.

   

Tanken var att vi skulle ha gått en sväng på isen, men de där invånarna från Norra ishavet blåste runt ännu mer åt det hållet. Då är skidbacken bra för där känns inte isvindarna.


   

Vi lekte en del och Sigrid fick bevisa att hon kan inkallning. Jodå hon kan, som sagt frihet under ansvar.

   

Men så tog hon en chansning och tänkte dra iväg. Men jag hämtade tillbaka henne, talade om att hon skulle sköta sej så hon kunde få vara på fria tassar.

   

Vägen genom skogen var skridskobana och där blev Sigrid fånge eftersom det är ett av hennes favoritställen för otillåtna äventyr.

   

Hallå Ossy, är du på dagis? Matte ropade på mej och sa att det var ingen idé. Jag gick tillbaka för jag visste minsann nåt annat jag.

   

Jag har alltid rätt, jag visste att Ossy var där och ville träffa oss och visst kom han.

   

Men medan Ossy inventerade mattes godisförråd så smet jag och Sigrid in. Vi är artiga hundar så vi passade på att umgås med människorna.

   

Detta är ett mordförsök!!!!! Alla ser väl att Ossy försöker strypa mej eller?

   

Han lyckades inte och jag gav igen. Alltså vi har så otroligt skoj tillsammans, han är definitivt min och Sigrids allra bästa kompis.

   

En massa lek kräver energi, alltså letade vi blodpudding. Finns inte minsta lilla mikroskopiska smula kvar.

   

Ossy han vet minsann. Den här björken där brukar det växa ost ibland, allra helst när matte är närvarande.

   

Helt plötsligt växte det sån och och bästa samförstånd så städade vi mycket noga tillsammans.

   

Ossy och Sigrid är riktiga pedanter för de städade och slickade så det är ett under att björken har sin bark kvar.

   

Äsch, såna här bilder borde egentligen inte publiceras. Ossy har lyckats drämma mej i backen.

   

Fast jag var uppe lika snabbt och sen gav jag igen och slängde omkull Ossy.

   

Vadå fryser och vill gå? Det kan du glömma. Ossy har sagt att jag ska vänta.

   

Han hade bett om sitt ben och jag väntade snällt medan han käkade upp det.

   

Jag och Sigrid skulle vidare och sa hej då till Ossy vid hans dagis. Men det gick inte som det var tänkt. Hann inte många meter innan Ossy kom smygande, han ville fortsätta hänga med oss.

   

Tillbaka vid dagiset och matte har berättat för Ossy att han ska stanna där och att vi minsann ses i morgon igen. Ossy var inte helt nöjd med det.

   

Vi passerade skidbacken igen och lekte lite till.

   

Matte stod och stirrade på barmarken som helt plötsligt finns. Hörde henne prata en massa om att köpa blod och snart. Låter väldigt trevligt för skaffar vegetariska matte blod så innebär det att jag och Sigrid verkligen får roa oss.

   

De där underliga prylarna i skidbacken var extra bra idag. Fanns helt plötsligt blodpudding på dom.

   

Vi är på väg hem till Sigrid men det gäller att se upp var man sätter tassarna. Det är väldigt gott om skridskobanor just nu.

Gick hem med Sigrid. Matte skulle ge henne hej dågodis och lyckades tappa massor med blodpudding på golvet. Jag tog en bit en insåg jag att det säkert var frågan om hundnappning och fångenskap så jag vägrade äta mer. Sigrid hade fest. Nu var det inte alls fångenskap på gång utan jag skulle hem.

När jag gick ut på eftermiddagen hade jag tur. Sigrid var minsann ute och rastade sin matte, alltså hade vi sällskap. Ännu bättre vi tog oss in hos Susanne och fick godis.

I morgon är det LÖRDAG äntligen!!!!!!!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards