wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 14 mars 2018

Hittade en framkomlig runda

Av Wilma Border collie - 14 mars 2018 18:19

Ingen onödig snö eller nåt regn idag. Men däremot snorhalt enligt den tvåbensdrivna matte. Människor är så känsliga.

   

Så Sigrid är hämtad och vi ska nånstans. Jag vet att där bakom häcken kan det vara väldigt bra. Kan du glömma påstod skitmatte.

   

Men vi vet att det faktiskt finns en väldigt bra godisservering här. Vi kan väl i alla fall få hälsa på en snabbis? Fick vi inte för matte.

   

Med tur så skulle det gå att ta en runda som vi inte har gått på ganska länge. Det är svårt att variera rundorna nu och gå samma varje dag är inte att tänka på. Dötrist och ger ingen stimulans heller.

   

Sist vi gick här så fanns det vatten i bäcken. Gör det säkert nu också, men det är begravt under en massa korkad is.

   

Jo det går att gå här. I bland förvandlas den här vägen till skridskobana men idag var den framkomlig.

   

Sigrid hon rullar och rullar överallt. Märklig hobby det där. Jo jag runllade mej på ett ställe men det var i noga utvalt rådjursbajs.

   

Det gäller att gå där det är upptrampat. Matte råkade sätta foten utanför en gång. Snön är djup.

   

Här doftar det väldigt, väldigt spännande. Vi luktade länge och matte såg spåren av vem som passerat.

   

Jag som var på fria tassar kollade spåren mer, inte ofta man hittar dom så nära bebyggelse.

   

Helt plötsligt fanns det en massa blodpudding på snön. Men nu finns inte minsta lilla smula kvar längre.

   

Jag tog en avstickare och kollade skogen. Lite mindre snö här, men det fanns inget spännande. Såg att koppelfången ville följa med men det kunde hon glömma.

   

Det är nosen i backen mest hela tiden i jakt p nåt att spåra. Tänk om det kunde bli barmark. Matte har lovat att då ska hon göra såna där trevliga blodspår till oss.

   

Här blev även jag koppelfånge för vägen var skridskobana.

   

Med tur så skulle vi kunna gå genom skogen här. Bara att hoppas för det är dötrist att gå samma väg fram och tillbaka.

   

Jodå, det gick, fast det gällde att hålla sej i det upptrampade spåret. Tänk om det gick att springa överallt igen.

   

Kom ut på den andra vägen. Där fanns det hjulspår som gick att gå i. Jag gjorde misstaget att lämna dom och det var ingen bra idé.

   

Att gå den här vägen och komma till min Sörmlandsledsetapp det är bara att glömma fortfarande. Jag vet att jag har en massa att göra i skogen, undrar om snön försvinner innan det blir vinter igen?

   

Sigrid hon kunde minsann gå på skaren.

   

Jaha håller den för Sigrid så borde väl jag också klara det. Nähä, vi har visst inte samma vikt. Viss skillnad på 4,5 kilo och 20 kilo.

   

Inte var detta bättre, Isiga hjulspår och för djup snö på sidorna. Den här vägen har varit väldigt mycket bättre. Hörde att matte pratade om att nu blir det inte den förrens det blivit barmark.

   

Var faktiskt skönt att komma till de asfalterade gatorna och barmarken. Här var det inga problem att ta sej fram.

   

Hemma hos Sigrid och hennes katt Nisse talade om att han minsann varit ute i flera veckor och behövde in. Han tror alltid att det är jag som ser till att han får komma in. Jodå han blev självklart insläppt.

Gick hem till mej och somnade.

Var på eftermiddagsrunda. Höjdpunkten var att jag lyckades ta mej in i Susannes affär och få välbehövligt godis.

I morgon ska vi visst få åka nånstans. Matte har kommit på ett ställe där det borde vara plogad väg och vi har inte varit där på massor med evigheter.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards