wilmablogghund

Alla inlägg den 12 mars 2018

Av Wilma Border collie - 12 mars 2018 18:12

Var inte tal om att åka nånstans idag I morse försökte det regna och det varnades för sånt där underkylt regn som gör att det blir halt. Förresten så är ju fortfarande alla våra bra skogar oåtkomliga.

   

Nånstans ska vi men först skulle matte kolla nåt som hon såg igår när kameran var hemma.

   

Detta en buske alldeles full med istappar. Har droppat från ett tak och sen frusit.

   

Enligt matte kommer det att bli vår i september eller nåt, då kanske den här stackars knoppen har tinat fram.

   

Gick vidare mot var vi nu skulle ta vägen idag. Fick syn på Inez som rastade sin matte.

   

Så dök Rick upp också. Sigrid hade det jobbigt eftersom Inez inte låter henne vara ifred. Dags att Sigrid tar fram sin Pitbullsida.

   

Titta Frasse! Han och Sigrid gillar verkligen varandra och de kan umgås eftersom han inte kan nånting.

   

Vi hade sällskap mot skidbacken. Sigrid som är koppelfånge på heltid numer var mest intresserad av att försöka avvika. Jag tyckte att Frasse kunde leka med mej. Jo han gillar mej också eftersom varken jag eller Sigrid är speciellt påflugna.

   

Vid skidbacken så visade jag mina pedagogiska sidor. Frasse fick för sej att svarta sopsäckar kanske käkade hundar. Jag vet att såna är ofarliga så jag följde med honom till en. Faktiskt så vågade han till och med kissa på en. Ska nog bli lärare tror jag.

   

Va? Har jag skitig mage? Absolut inte, det är faktiskt senaste hundmode att ha en snygg gulbrun smutsfärg där.

Umgicks mer med Frasse medan människorna pratade en massa tråk och Sigrid försökte ge sej på äventyr.

   

Hann bara skiljas från honom så dök Rick upp igen. Lekte en del med honom.

   

Inez hon var på Sigrid hela tiden och till slut sa Sigrid en ramsa välbehövliga fula ord till henne. Inez behöver lära sej hundspråk.

   

Gick vidare, jag spanade efter Ossy men det verkade alldeles övergivet.

   

Men titta långt där borta. Ossy här hemma! Nu kommer det att bli hur bra som helst.

   

Sigrid fick springa fram till honom på fria tassar. Hon älskar också Ossy, men efter att ha pussat honom så tänkte hon försvinna. Hon misslyckades för matte såg vad som var på gång.

   

Du och jag Ossy nu ska vi ha skoj.

   

Hoppsan! Trillade du? Ja, ja sånt som händer, res på dej så fortsätter vi ha skoj.

   

Vi lekte massor och hade så skoj och var så högljudda att Ossyhusse kom åkande och kollade vad som hände. Han hade inte sett att jag och Sigrid var där.

   

Nu ska vi hem till Ossy en stund också. Bäst att passa på att umgås ordentligt.

   

Tänk Ossy har ett kylskåp och i det finns det falukorv. Det var alldeles utsökt god sån som vi fick.

   

Människorna pratade tråk och sen skulle vi gå. Men eftersom vi är väldigt artiga hundar så tackade vi Ossyhusse ordentligt för den goda korven.

   

Ossy han hängde på oss. Tydligen skulle ha gå till sitt dagis.

   

Väl där så började han gräva i snön efter nåt.

   

Ossy han kan minsann fynda han. För han grävde fram ett rådjursben. Kanske ska börja gräv i snö jag också och se om det går att fynda såna.

   

Passerade skidbacken igen och hittade ingen rådjursben men en bra pinne som jag hade mycket skoj med. Hormonhäxan Sigrid är ju inte intresserad av att leka, hennes huvud är fullt av att försöka dra på egna förbjudna äventyr.

Gick hem med henne.

Hemma så fick jag fullt upp. Matte satte igång svamptorken och det doftar alldeles ljuvligt här. Blodpuddingen är extra billig den här veckan så nu torkas det en massa sån. Jag håller noga koll, tänkte att det kanske kan trilla ut en del bitar. Har tyvärr inte hänt ännu. Fick bara ett par småbitar av matte när hon gjorde i ordning den.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards