wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 11 mars 2018

Besökt Gröna männenskogen

Av Wilma Border collie - 11 mars 2018 18:22

En mycket bra dag fast det är söndag. Jag slapp ensamheten!! När det var dags för min skogsrunda så hamnade jag i bilen. Ännu bättre vi skulle hämta Sigrid och hennes matte.

   

Så nu är vi framme. Här har vi inte varit sen stenåldern eller nåt. Matte tror att det kanske var i somras eller möjligen förra våren. Den här skogen heter visst Gröna männenskogen för det finns en massa gröna hus i den som militären har.

   

Sigrid hon fick vara koppelfånge för hon visade omgående att hon minsann planerade för en massa förbjudna äventyr. Det är så skoj att reta henne och visa hur skoj det är att vara på fria tassar.

   

Den här stenen var väldigt intressant. Mycket spännande dofter på den.

   

Jag lämnade en hälsning till den som lämnat dofterna. Lika bra att den vet att jag besökt skogen.

   

Men Sigrid hon anser att det är hon som ska lämna hälsningar, alltså dolde hon snabbt min markering. Hormonhäxa är hon just nu.

   

Service i skogen. Vägen var inte plogad men vi hade inte hunnit gå så väldigt långt innan det kom en och plogade. Perfekt blev mycket lättare att ta sej fram.

   

Så nådde vi de gröna husen. Garanterat befriade från gröna män idag. Jag har läst en massa i Sigges blogg om vad gröna männens vakter kunde ställa till med. En gång blev han anklagad för att kanske ha spionkamera i halsbandet och en massa annat korkat.

   

Den här vägen brukar vi gå i den skogen. Kan gå bra rundor då. Men den var bara att glömma idag. Så djup snö att Sigrid höll på att försvinna och människorna vägrade pulsa.

   

På de här betonggrejorna har det varit ett hus. Det använde alltid Sigge som sitt vinterdass, han gjorde bara nummer två under granar och när snön var för djup så gick han under huset.

   

Finns massor med vägar i den skogen och vi hade tur för det var bra hjulspår på en av dom. Här var det inga problem att gå. Jag och Sigrid har bara gått här en enda gång och det var över ett år sen. Alltså var det fullt upp med att kolla en massa. Eller jag kollade och Sigrid var fånge fast hon hela tiden ville dra på äventyr.

   

Det syns hur djup snön är. Utan hjulspåren så hade inte Sigrid tagit sej fram här. Dags att fulvintern dör nu.

   

Ganska långt bort i skogen så går en etapp av Sörmlandsleden. Jag vill faktiskt kolla den. Men det var bara att glömma idag, Alldeles för djup snö, fast jag och Sigrid hörde ett löfte om att när och om det blir barmark så ska vi få gå där.

   

Vi är på väg tillbaka men jag var tvungen att kolla skogen. Kanske att det skulle finnas nån trevlig Ekorre som ville umgås med mej. Fanns inga.

   

Äsch, det var korkat att ge sej in i skogen för snön var rejält djup. Tur att jag är vältränad så jag tog mej fram i alla fall.

   

Finns det inget vatten så går det lika bra att käka snö. Det är mer utmaning att ta den packade snön istället för den lösa.

   

Kollade av ett sånt där grön hus. Har förstått att de egentligen är väldigt hemliga, men jag hittade inget spännande alls.

   

På väg mot bilen så träffade vi en hund. Trevligt med nya bekanta och han gillade oss.

   

Fast från Sigrids sida var det absolut inte ömsesidigt. Hon förvandlades till en huggande Piraya som ansåg att han skulle dö.

   

Stackarna han kände att det luktade gott och vågade inte närma sej den rabiata Sigrid utan försökte med mej i stället och jag luktar inte gott. Erkänner jag svor faktiskt, okända hanar får inte ta sej vilka friheter som helst.

   

Jaha slut på det roliga, nu är även jag fånge för vi är alldeles nära bilen och en stor väg. Fast vi hade några bra timmar i skogen. Om det nu kunde bli barmark så kan vi åka tillbaka och inspektera att som vi missade idag.

Skjutsade hem Sigrid och hennes matte, hörde att vi ses i morgon.

Hemma så somnade jag, tar på krafterna att inspektera en massa nytt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards