wilmablogghund

Alla inlägg den 9 mars 2018

Av Wilma Border collie - 9 mars 2018 18:03

Blev en bra dag fast båda jag, Sigrid och matte känner oss ganska hemlösa just nu. Snöeländet vräkte ju ner igår och fortfarande är alla våra bra skogar oåtkomliga. De behöver vi faktiskt till omgående och ännu mer nu när Sigrid luktar gott igen. Då är de stora ödsliga skogarna perfekta.

   

Inledde med en planlös vandring, men så hamnade vi vid sjön. Som alltid väldigt skoj att reta koppelfången Sigrid. Jätteskoj att springa en massa och visa hur bra det är att få vara på fria tassar.

   

Fast ute på isen fick faktiskt Sigrid vara fri en stund. Där brukar det inte vara nån större risk att hon drar på otillåtna äventyr.

   

Titta på Sigrid. Hennes hobby att samla på snöbollar, helst flera kilo. Fattar inte att hon ens kan röra sej med allt detta på benen.

   

Vi lekte lite, men Sigrid är så upptagen av de där hormonerna att hon är inte så leksugen just nu.

   

Passerade en brygga och där var det rengöring av Sigrid. Matte befriade henne från ett par kilo snöbollar.

   

Medan det pågick så hade jag span på nåt. Sen fick jag bråttom, struntade helt i sjön för jag hade en plan.

   

Sigrid hon hittade en massa spår och hade garanterat dragit på äventyr om hon inte varit fånge.

   

Flera minuter sen matte rensade henne och nu är det lika mycket igen. Tur att jag inte har sån päls.

   

Titta bland buskarna. Det var där för jag fick så bråttom från bryggan, jag visste minsann vem som ville träffa oss.

   

Äntligen Ossy!!!!! Har inte träffats på många dagar.

   

Blev en massa skoj lek naturligtvis. Ossy är världens bästa kompis, fast här tänker jag drämma honom i backen.

   

Det ser ut som om Ossy skriker av skräck när jag anfaller. Men vi hade bara skoj och matte missade att ta bild när han slängde ner mej i diket. Lika bra det såna förnedringsbilder ska inte publiceras.

   

Dags att tanka energi, alltså kom osttuben fram.

   

Men res på dej!!! Tänk att Ossy alltid måste slänga sej framför mej varje gång vi har skoj.

   

Sigrid var tämligen ointresserad av att vara med och leka fast Ossy bjöd in henne flera gånger.

   

Hon ansåg att detta räckte. Ägna sej åt hobbyn rulla överllat.

   

Nu så jag och Ossy har lekt massor och haft superskoj som vanligt. Nu är det dags för benet, bara för matte att ta fram ett ur fickan.

   

Det kanske möjligen kan bli vår. Huset vid skidbacken har fått rejäla istappar.

   

Titta där kommer det minsann några vi känner.

   

Schnauzervalpen och Beagle Mimmi. Mycket trevligt att träffa dom. Umgicks med dom ett tag. I morgon ska visst Mimmi komma på hundträffen och få leka med alla oss hundar.

   

Så träffade vi en taxkille också. Honom gillade Sigrid men det har med hennes hormoner att göra. Gick hem till mej, trodde att det skulle bi så där bra med Sigrid hemma hos mej i flera timmar. Inte det. Vi hamnade i bilen och matte grävde fram den under all snö.

Sen åkte vi och hämtade Sigridmatte.

   

Hit skulle människorna, nu skulle de prova nån ny restaurang.

   

Mattes vegetariska mat. Tydligen supergott och billigt. Ingen av människorna orkade med all sin mat. Alltså borde jag och Sigrid ha fått vara med och käka upp resterna.

   

Jaha där kommer ni. Är ni medvetna om att vi passat bilen i flera hundra evigheter? Tydligen inte eftersom de försvann in i affären.

   

Så där efter flera års bilpassande har de behagat komma tillbaka. Vi kunde faktiskt ha dött av svält, ensamhet eller nåt annat hemskt.

Skjutsade hem Sigrid och hennes matte. Hörde att jag och Sigrid nog får träffas på söndag. Bara för att hon luktar gott så kan hon inte vara med på hundträffen i morgon. Men jag tänker roa mej massor.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards