wilmablogghund

Alla inlägg den 8 mars 2018

Av Wilma Border collie - 8 mars 2018 18:08

Helt plötsligt har Sigrid bestämt att det är dags att lukta gott igen. Ingen ordning alls på hennes hormoner tydligen.

Idag var det inte tal om att åka nånstans, snöeländet vräkte ner igen. Räcker med sånt sen länge.

   

Jaha nu ska vi hitta på nånting. Eländigt detta att vi inte når våra bra skogar. Hundlivet blir ganska trist just nu.

   


Men nu ser det ut att bli bra för vi har span på några vi känner.

   

Jodå Primo och hans valp träffade vi. Primo tyckte att Sigrid var väldigt intressant. Sigrid tyckte nåt annat.

   

Först hade matte tänkt att vi skulle besöka isen, men det snöade på tvären och blåste svinkallt så det får bli en annan dag. Gick mot skidbacken istället och Sigrid skulle få vara på fria tassar en liten stund under övervakning. När man luktar gott så är det mer koppelfångenskap än frihet allra helst där man kan träffa hanar. Korkade mänskliga idéer.

   

Så var det med förtroendet att vara på fria tassar. Sigrid drog snabbare än blixten och jag efter.

   

Jo jag kom tillbaka på en gång, men Sigrid hon var borta.

   

Tiden gick och ingen Sigrid. Jag fick uppgiften att spåra henne medan matte hade en väldig massa åsikter.

   

Där kommer hon rymlingen. Troligen har hon varit på egna äventyr på sjön och nu var det tvärslut på frihet.

   

Helt plötsligt kom Rick från ingenstans, men han kan inget så honom är det okej att träffa.

   

Självklart dök även Inez upp. Jag lekte en massa med dom men Sigrid fick vara fånge. Inez luktar också gott så egentligen borde hon vara fånge.

   

Kan inte låta bli roliga leken drämma Rick i backen. Fast det är inte så farligt som det ser ut, han gillar det och är uppe lika fort igen.

   

Hörru Inez vad gör du med Sigrid? Tror inte att jag gillar det där.

   

Det ska vara ordning så jag såg till att Sigrid blev befriad från Inez.

   

Skildes från Rick och Inez och gick vidare. Sigrid hon trodde fortfarande att hon skulle dra iväg. Men fångenskapen hindrade effektivt alla hennes planer.

   

Snön den bara vräkte ner hela tiden. Hade varit mycket bättre att det kommit som regn så alla skogar blir åtkomliga.

   

Ge dej Sigrid! Du sitter fast och kommer ingenstans. Hörde talas om att nu är det koppeltvång hela tiden för henne.

   

Alltså detta är inte kul. Jag blir översnöad på ingen tid alls. Skakade av mej och såg likadan ut direkt.

   

Provade en av våra säkra stenar, jo den gav godis. Kändes lite som dagens höjdpunkt.

   

Gick genom Tråkskogen, den var alldeles övergiven. Var nog inte många som ville vara ute i snöstormen.

   

När vi passerade torget så träffade vi Dixie, fast hon var mest ute efter att träffa osttuben. Självklart så bjöd vi.

   

Hemma hos Sigrid blev vi bjudna på nytt godis, Fyllda sköldpaddor. Väldigt gott godis.

Gick hem till mej och gjorde ingenting medan det snöade och snöade.

Eftermiddagsrundan då var det fortfarande snöstorm. Höjdpunkten var att jag lyckades ta mej in i Susannes affär och få välbehövligt godis.

Förhoppningsvis blir det en bättre dag i morgon.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards