wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 5 mars 2018

Inte enligt plan men bra i alla fall

Av Wilma Border collie - 5 mars 2018 18:04

Matte hade en plan för vad jag och Sigrid skulle göra idag. Vi skulle få åka till en skog där vi inte har varit på massor med månader. Men när jag gjorde morgontoalett så började snön falla och det tänkte den fortsätta med. Alltså blev det ändrade planer.

Gick och hämtade Sigrid för nu skulle vi fördriva tiden med nånting annat.

   

På Heden så kom Inez och Rick springande. Trevligt med sällskap en stund.

   

Vi passade på att leka en del med dom. Roligt hade vi.

   

Sen blev jag och Sigrid koppelfångar, när man passerar ställen med trafik och dessutom en hel skolklass då är det fångenskap om gäller. Halt på vägen och det kan finnas hundrädda människovalpar.

   

Men sen kunde vi vara på fria tassar. Lekte den väldigt skoj leken begrava Springer spaniel i snön.

   

Sen blev det till Sigrids oerhörda glädje besök på isen. Jag håller med henne, det är nåt alldeles speciellt att få rusa runt på den.

   

Inezmatte är generös med godis så det gäller att hålla sej framme. Hon bara serverar utan krav, jag och Sigrid är vana vid att få jobba för att få nåt.

   

Blev en massa mer skoj spring på isen. Perfekt att springa riktigt snabbt där.

   

Jag och Rick hade dragkamp om en pinne. Sigrid utsåg sej till domare och hejade högljutt på mej.

   

Sigrid är en bra domare för jag vann!!!!! Firade med att käka upp den goda barken.

   

Skildes från Inez och Rick som skulle gå hem, medan jag och Sigrid hade saker kvar att göra. Fast här blev Sigrid fånge eftersom hon brukar rymma precis här.

   

Kollade efter Ossy men han verkade inte vara hemma. Men vi hittade en björk där det växte blodpudding. Mycket bra björk det där och den är välstädad numer.

   

Kollade men inte var det nån hundträff idag inte, alldeles övergivet.

   

Gick förbi skidbacken. Där hittade Sigrid en tröja som nån slarvig människa tappat.

   

Så växte det godis på marken. Vi städade ordentligt, ska inte växa sånt där.

   

Matte var upptagen med att försöka ta bild på en snöflinga. Märklig sysselsättning.

   

Skulle gå hemåt och det kom mer och mer snö. Men nu har vi span på nån vi känner igen.

   

Dixie var ute och rastade sin matte, Trevligt med mer hundumgänge en stund.

   

Fast Dixie hon vet att matte har den där osttuben och sån vill hon alltid ha. Vi delade självklart med oss.

   

På torget så träffade vi Dreamy. Kändes bra att ha träffat många kompisar på samma runda.

   

Detta är inte Dreamy utan hennes kompis Fia (dementa matte tror att hon heter det). Hon är ganska rädd för andra hundar men Sigrid vågade hon vara nära en liten stund. Fast jag var alldeles för stor för att passa henne

Gick hem med Sigrid. Hörde att i morgon så ska vi jobba som hundliga assistenter. Har vi tur så är köttbullerestaurangen öppen också.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards