wilmablogghund

Alla inlägg den 2 mars 2018

Av Wilma Border collie - 2 mars 2018 18:13

När jag var nästan klar med min morgonrunda så träffade vi Rottis Helgas matte.

   

Titta här matte fick minsann paket av henne.

   

Kunde knappast bli mer passande två olika sorters svampsalt, en med tryffelsmak och en med Champinjonsmak. Väldigt snälla människor som Rottis Helga har.


Sen gick jag och hämtade Sigrid och Sally. Fast Sally hon ville inte alls hänga med ut hon försökte gå och gömma sej. Hade hon ingenting för.

   

Matte hade en plan att vi skulle gå en runda som vi inte gått på ett tag. Ungefär här blev det ändrade planer, blåste isbjörnar från det hållet.

   

Tänk visan stämmer Ekorren satt verkligen i granen, men var totalt asocial. Måste finnas sociala ekorrar nånstans.

   

I en snödriva så hittade vi en väldigt sur gubbe. Dags att han dör tödöden nu så det går att åka till alla mina bra skogar. Om det hade varit normalt väder skulle vi ha åkt till en idag. Den där Sigge har sin grav för idag skulle han ha fyllt 14 år. Är säkert stor fest där på andra sidan regnbågsbron.

   

Hamnade vid skidbacken. Hörru Sigrid, kan du sluta rulla, det är faktiskt roligare att leka.

   

Under kan ske för Sally hon sprang med oss i typ en minut eller nåt sen tröttnade hon.

   

Helt plötsligt så fanns det in massa blodpudding på snön. Mycket trevligt så jag och Sigrid städade noga. Sally bestämde sej för att blodpudding är giftigt.

   

Men när vi passerade pistmaskinen och det växte där då passade det att leta och käka blodpudding. Sally har märkliga åsikter, blodpudding är gott var man än hittar det i alla fall enligt mej och Sigrid.

   

Sigrid hon planerade, men matte hade gjort henne till koppelfånge så hon kunde glömma allt om förbjudna äventyr.

   

Titta!!!!!!!! Vi har hittat Ossy, men tydligen hände det en olycka när han hälsade på Sally. Ser ut som om hon bitit bakbenen av honom.

   

Jag och Ossy vi hade så där våldsamt skoj igen. Undrar varför en del människor tror att vi slåss när vi bara har så där skoj som bara vi kan ha,

   

Sigrid och Sally de ägnade sej åt att tigga av Ossys dagishusse. Fanns visst en massa sockerkakssmulor och det passade dom.

   

Ossy och Sigrid älskar båda att rulla sej överallt. De hade nån diskussion om bästa ställena. Märklig hobby det där, tacka vet jag rådjursbajs, det är grejer det att rulla sej i.

   

Sen var det dags för Ossy att få sitt ben. Så ska det alltid vara när vi lekt klart.

   

Sally kan imponera ibland, idag gick hon frivilligt en sväng in i skogen.

   

Jaha, Ossy han ville umgås mer med oss. Han kom springande med benet i munnen. Bara att vänta då tills han hade käkat upp det.

   

Egentligen skulle vi ha gått genom Tråkskogen, men det var lika bra att följa med Ossy till hans dagis.

   

Detta är en stilstudie av en tvärvägrande Sally som inte tänkte gå nånstans. Matte vann som vanligt.

   

Detta är en skoj lek. Border collien tänker käka upp en Australian shepherd. Fast jag tycker så väldigt mycket om Ossy så han fick fortsätta att leva. Man ska vara rädd om sina vänner.

   

Ossy fick lite mer blodpudding och så gick vi vidare.

   

Finn ett fel. Det är en hund för mycket på bilden. Ossy han tänkte minsann fortsätta att umgås med oss. Förstår Ossy, det är ett elände att vara en ensam och övergiven hund. Vi umgicks en stund till.

   

Stackars Ossy där vandrar han ensam mot sitt dagis. Men vi träffas i morgon när det är veckans bästa dag.

   

Hörru Sigrid det är öppet, vi måste ta oss in till Susanne och det smarriga godiset.

   

Så klart vi lyckades och vi fick godis. Fast Sally var övertygad om att det var gift och vägrade ta nåt. Blev mer till mej och Sigrid istället.

   

Jag funderade på att ta anställning som dörrvakt. Fast man får visst inte somna på sin post så det blev ingen anställning.

Gick hem med Sally och Sigrid. Nu var det sista dagen hon följde med oss för i helgen ska hon åka hem till sina människor.

När jag kom hem så blev jag uppmanad att passa huset direkt.

   

Rottis Helga behövde hjälp att komma ut en sväng så matte gick och fixade det.

   

Sen när Helga har varit ute får hon alltid nåt gott av matte som ska ätas upp snabbt.

Nu tänker jag ladda inför morgondagen, det är äntligen LÖRDAG

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards