wilmablogghund

Alla inlägg den 28 februari 2018

Av Wilma Border collie - 28 februari 2018 18:27

I går kväll när jag skulle gå ut min sista runda var det kallt.

   

Detta visade termometern, men det var säkert kallare eftersom den sitter på balkongen och det kommer en del värme från huset. Gjorde en snabb runda innan jag gick hem till värmen igen.

   

Inte var det ett dugg bättre när jag skulle göra morgontoalett.

   

Men vi vikingahundar ska minsann ut och röra på oss i alla fall och det har blivit rena våren med bara så där 13 minus.

   

Hörru Sigrid ska vi leka en stund så vi håller värmen? Jo det tackade Sigrid ja till så vi körde en del jaktlekar.

   

Sally hon har verkligen utvecklats för hon hänger på mej och Sigrid nu. Inte en endaste gång att hon vägrade gå eller försökte gå hem.

   

Vet inte riktigt vad Sigrid skulle under huset och göra. För övrigt fick hon inte vara där för matte heller.

   

Vi lekte en del i skidbacken. Blåste äckliga isvindar i dag också så det var skönast att vara där eftersom blåsten inte känns. Roligt hade vi och Sally sprang med oss.

   

Nu så………...Sally har minsann lärt sej att det kan löna sej att leta godis vid pistmaskinen. Alldeles underbart att hon vågar ta egna initiativ nu.

   

Blev godissök där och Sally hon letade som om hon aldrig hade gjort annat. Tänk hon som var alldeles avstängd och inte vågade nånting, nu kan hon bra mycket och verkar ha roligt. Matte bara ler åt alla hennes framsteg och öser beröm varje gång hon vågar nåt.

   

Inkallningen funkar hur bra som helst. När matte kallade så kom hon springande och Sigrid skötte sej ypperligt idag hon också.

   

Blev självklart ost som belöning. Sigrid försökte sno åt sej allt men det lyckades hon inte med.

   

Även om vi gick här i går så hade vi en del att kolla. Kunde ha hänt spännande saker.

   

Sally hon kollade noga ostträdet, men det blommade inte. Var troligen för kallt.

   

Som sagt Sally tar för sej mer och mer. Hon hängde minsann på mej när jag kollade om Ossy var på sitt dagis vilket han inte var.

   

Sigrid hon hittade en del spännande dofter som skulle grävas fram. Tänk om snöeländet kunde försvinna nu så vi kan gå spår och göra en massa annat skoj.


Gick tillbaka via skidbacken, hade tänkt leka mer där men då var det människovalpar där och åkte pulka.

   

Flera gånger så försökte det snöa, men det blev bara försök. Bra det med tanke på det kaos snön ställt till på andra ställen.

   

Bestämde oss för att visa Sally Ekorrskogen. Tänkte att med tur så skulle nån Ekorre vara hemma så jag skulle kunna lära henne allt jag vet om de asociala varelserna.

 

Se där, Sally har kommit på att använda nosen är bra. Hon började minsann följa nåt spår alldeles på eget initiativ.

   

Jag spanade och spanade, men alla Ekorrar verkar ha flyttat. Brukar vara massor i den här skogen men nu är de spårlöst borta.

   

Sally hon samlade på sej den snö som föll. Jag och Sigrid klarade oss.

   

Dags att gå hem till värmen igen. Men vi klarade drygt 1,5 timmar ute trots kylan.

   

Hemma hos Sigrid så hittade jag en bit kaninskinn. Sånt är underbart att snutta på, var länge sen jag gjorde det.

Gick hem matte tog fram ett av kaninskinn och tänkte att jag skulle leta efter det. Hittade det direkt och sen ägnade jag mej åt att snutta på det.

   

Var på eftermiddagsrunda, träffade Dreamys matte som glömt Dreamy hemma. Sen hamnade jag i bilen. Matte skulle kolla om Pelle Peugeot ville starta och det ville han utan problem. Ska nog ut och åka med honom i morgon en sväng.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards