wilmablogghund

Alla inlägg den 27 februari 2018

Av Wilma Border collie - 27 februari 2018 18:17

Bara att inse att Norra ishavet helt plötsligt är beläget i Malmköping. Var isande kallt och blåste massor när jag gjorde min morgontoalett.

Men vi hundar klara det mesta så efter ett tag var det dags att gå ut för en längre runda.

   

Trodde jag skulle gå och hämta Sigrid och Sally men där borta ser jag nåt.

   

Hej Sigrid ÄNTLIGEN, vi har inte setts sen i går så vi hälsar alltid väldigt översvallande. Sigridmatte var med, tänk om det var nån hundnappning på gång? Men jag hörde inget sånt prat.

   

Nu ska vi gå och hitta nånstans där det förhoppningsvis inte blåser huggormar, eskimåer och isbjörnar. Tycker att jag har en snygg köbildning bakom mej.

   

Plötsligt händer det! Kolla Sally hon springer och försöker nästan leka!!!

   

Jodå hon fortsatte att springa med mej och Sigrid. Under kan ske, Sally börjar förstå att det är skoj att springa och röra på sej. För övrigt behövdes det idag för att hålla värmen.

   

Jag och Sigrid lekte en massa vid skidbacken. Där är bra att vara när det blåser för det blir som en gryta och de isande vindarna kändes inte.

   

Men nu har vi planer. Sticker vi häråt kan det bli riktigt bra.

   

I går vägrade Sally att leta godis i pistmaskinen. I dag letade hon som om hon aldrig hade gjort annat.

   

Eftersom hon var så duktig med godissöket så skulle hon få ost som belöning. Men Sigrid försökte sno åt sej allt.

   

Sally fick och i dag trodde hon inte att den var giftig. Tror on börjar fatta hur mycket skoj man kan ha som hund.

   

Passerade ostträdet. I går sa Sally en massa fula ord när jag kollade hennes träd. I dag delade hon med mej och Sigrid utan ett enda fult ord.

   

I min och Sigrids plan ingick Ossy. Och i dag var turen med oss. Fast Sally var ganska misstänksam mot honom. Är det nån hund man ska träffa så är det Ossy för han är det snällaste som finns.

   

Sigrid hon älskar Ossy lika mycket som hon älskar mej. Vi delar faktiskt på honom hon och jag.

   

Jag och Ossy vi lekte en massa. Är så skoj att leka våldsamma lekar med honom och brottas och tacklas.

   

Halt under snön så jag bromsade så snön yrde ibland. Men det är det värt.

   

Eftersom det blåste isande kallt vid Ossys dagis så gick vi mot skogen. Sally insåg att Ossy är en mycket snäll hund så hon vågade vara nära honom.

   

Tänk det blev ett ostträd igen. Ossy kände doften av att det hade växt ost där och han älskar såna träd. Alltså länsade vi ett tillsammans.

   

Fast Sally vågade inte delta i det. Hon fick några slickar direkt från tuben.

   

Men när vi skulle gå tillbaka så uppförde sej Sally om om hon var en i vårt trevliga gäng.

   

Dags att skiljas åt och Ossy har självklart fått sitt ben. När vi är klara med allt viktigt så tittar han uppfordrande på matte för att få det.


Gick genom Tråkskogen för där var inte vinden lika isande kall.

   

Jag och Sigrid hoppade självklart upp på en av våra godisbänkar. Sigridmatte försökte övertala Sally men det slutade med att hon fick lyfta upp henne. Strunt samma Sally var superduktig idag.

   

Nu ska vi lära Sally nästa viktiga hundkunskap. Tigga godis i affärer.

   

Jag berättade att det är väldigt bra att gå in till Susanne för hon bjuder på supergott godis. Men Sally är kräsen så det passade inte.

   

Utanför mataffären träffade vi Inez som passade den. Sigrid bestämde sej omgående för att Inez skulle dö. Men hon misslyckades som vanligt med mordförsöken.

   

Följde med Sigrid och Sally hem och fikade. Alltså jag är numer en mästare på att få plats i Sigrids korg. Nu får hela jag utom svansen plats, ligger väldigt skönt där.

I morgon hoppas jag det är lite varmare så vi kan göra mer ute.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards