wilmablogghund

Alla inlägg den 23 februari 2018

Av Wilma Border collie - 23 februari 2018 18:15

Så hände det igen!

Alltså det började hur bra som helst. Var dags att hämta Sigrid och Sally trodde jag.

   

Nähär jag skulle vänta i det där som mattes mobil döpt till garderoben fast det heter gathörn. Men jag ser minsann nåt långt där borta.

   

Äntligen Sigrid! Vi har inte setts sen i går och det är alldeles för lång tid det. Ett tag trodde vi att det kanske var lördag eller att hundträffen bytt dag. Men den turen hade vi inte.

   

Gick till Heden. Ska du vara med och leka Sally? Det är faktiskt dags att du lär dej hur skoj det är. Men det hade Sally ingen som helst lust med.

   

Fast vi tiggde godis av Sigridmatte. Gott godis hade hon.

   

Titta! Sally kan faktiskt springa. Inte för att det varken var mycket eller länge men i alla fall ett framsteg.

   

Som sagt mat det är en ständig bristvara. Tur att det finns grenar att stilla den värsta hungerna med. Tallgrenar är gott.

   

Sen hände det! Jag blev hundnappad av den ökända hundnapparen Sigidmatte. Tänkte inte alls släpas i väg mot okända öden så jag la mej ner och försökte öka vikten med ett eller ett par ton.

Hade ingen framgång och såg matte försvinna. Hon skulle gå och träffa nån och göra upp en massa planer för hösten.

Som om det inte räckte med hundnappningen så släpades jag med till Sigrids hemma där hundnapparen låste in oss och försvann!!!!!!!! Ensamma och övergivna i fängelset!

   

ÄNTLIGEN!!!!!!! Matte har behagat komma efter att ha varit på det där mötet i flera år. Snälla ta med mej hem!!!!!!

   

Men Sigrid hon hade inga planer på att stanna kvar hemma med Sally hon tänkte minsann hänga med mej. Matte var tvungen att överlista henne med godisregn i hallen för att hon skulle stanna på rätt sida dörren.

   

Nästan hemma hos mej så träffade jag en människovalp som jag kände i mitt förra hem. Hans mormor bor nära mej så jag träffar honom med långa mellanrum. Han gillar att umgås med mej.

Var hemma ett par timmar innan det var dags för eftermiddagsrunda.

   

Nu har jag varit och hämtat Sigrid, Sally och hundnappande Sigridmatte. Nu ska vi gå och göra nånting.

   

Fanns en massa trevliga dofter som jag noga diskuterade ihop med Sigrid.

   

Jaha vad ska vi göra här? Är inne i ett snårigt kärr. I bland väljer människor märkliga ställen.

   

Allt vatten har börjat sjunka en del och det syns på isen. Som här det svävar en decimeter tjock is en bra bit över marken.

   

Sen skulle det kollas massor med grenar. Pågick alltså trolljakt. Verkade väldigt märkligt allting.

   

Var såna här svampar som heter Trollhand som det letades efter. De brukar växa här, men idag fabs det inga, Bilden har matte tagit nån gång när de fanns.

   

Måste säja att det var väldigt bra is i det där kärret. Aldrig har vi hittat is som levererar ost. Men här växte det ost på isen.

   

Sally hon hittade på ett eget litet träd. Hon brukar inte vilja leta tillsammans med mej och Sigrid. Men superbra att hon lärt sej att leta på träd.

   

Fast Sigrid som alltid tror att andra hundar missar en massa kollade självklart att Sally städat ordentligt. Det hade hon, finns inte minsta smula kvar när Sally är färdig.

Skulle gå hem igen. Blev erbjuden att stanna kvar hos Sigrid och Sally tillsammans med hundnappande fångvaktaren. Skulle inte tro det va! Jag skulle minsann hem till mitt hemma.

I morgon då är det veckans bästa dag igen alltså lördag och hundträff. Blir spännande att se vad Sally kommer att tycka om alla mina och Sigrids kompisar.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards