wilmablogghund

Alla inlägg den 21 februari 2018

Av Wilma Border collie - 21 februari 2018 18:09

I dag så var uppdraget att fortsätta lära Sally hur man lever som hund i Malmköping. Är tydligen stor skillnad på här och det där Stockholm

   

Historien upprepar sej. Sally tänkte minsann inte gå nånstans. Alla fyra tassarna i backen och tvärnit. Men envis matte så hon blev tvungen att röra på sej.

   

Bara för Sally att följa med oss. Var inte riktigt lika många tvärnitar idag som igår. Det går framåt.

   

Vem har stulit alla Malmköpings ekorrar? Alltså hela Ekorrskogen verkar vara alldeles övergiven numer.

   

Sigrid visade att i dag var hon minsann på HUMÖRET alltså det där rymmarhumöret.Men det hade hon ingenting för.

   

Men snälla sluta rulla. Vi kan väl leka istället!!!!

   

Jo det blev lek och vi hade som vanligt väldigt roligt.

   

Matte släppte Sallys koppel och tänkte att hon kanske skulle förstå hur skoj jag och Sigrid har och vilja vara med. Nä Sally planerade att gå hem men lyckades inte.

   

Det kommer nån där borta. Tror det blir väldigt bra.

   

Jodå det var minsann Dreamy som kom. Trevligt med ytterligare en kompis.

   

Hann bara hälsa på henne så kom Frasse också. Perfekt för Sally behöver träffa andra hundar och det är bra för henne att få umgås med våra vänner.

   

Vi hälsade honom välkommen. Alltid skoj att vara flera.

   

Frasse och Sally studerade varandra men Sally var synnerligen ointresserad.

   

Både Dreamy och Frasse försökte etablera kontakt med henne. Men de verkade inte ha nån större framgång. Fast Frasse han blev riktigt förälskad i Dreamy.

Människorna bestämde att vi kunde ha sällskap ett tag. Superbra för Sally att få gå en sväng med våra kompisar. Jag och Sigrid har ett stort umgänge så det finns många hundar att presentera henne för.

   

Dreamy hon fullkomligen älskar ost och vi låter ju alla våra kompisar smaka.

   

Så skulle det bli en gruppbild när vi är på båten. Sally blev upplyft, vi andra hoppade upp. Fast när Frasse skulle övertalas att hoppa upp så hoppade Dreamy ner.

   

Så efter många försök och en hel del övertalning och mutande med ost. Vi är samlade på båten. Snyggt gäng är vi.

   

Tittade efter Ossy men honom hittade vi inte. Sally fick gå fritt en stund igen. Fast det dröjde inte så länge innan hon vände och trodde att hon skulle gå hem. Hon fick inte sin vilja igenom.

   

Dags att skiljas från Frasse. Behöver jag tala om vad han tycker om osten?

   

Sally hon kunde faktiskt gå bredvid Dreamy. Bra det tar sej.

   

Helt plötsligt kom Rick från ingenstans. Ytterligare en ny bekantskap för Sally, fast hon verkade inte uppskatta honom.

   

Jag och Dreamy lekte den skoj leken drämma Rick i backen. Mycket skoj och han tål det för han är lika snabbt uppe så vi kan göra om det. Fast sen blev han hämtad av sin matte som han rymt från.

   


Här var det länge sen vi gick, fanns en del intressanta spår så ett tag var vi koppelfångar allihopa.

   

Jaha nu tar det roliga slut. Dreamy ska hem till sej, jag ska lämna Sigrid och Sally. Efter att ha lämant dom gick jag hem till tråkhemma.

Men så skulle jag ut och hamnade i bilen.

   

JAAAAAAAA!!!!!!! Verkligen på tiden. Dags för shopping i allra bästa Grisöronaffären. Alltså det finns hur mycket som helst att handla där. Varför har jag inte egna pengar??????

   

Hörru det var en korkad fråga! Så klart jag vill ha såna ben de är goda till skillnad från de vita.

   

Tiggde godis av Magnus redan innan det var riktigt färdighandlat. Detta är viktigt och tänk om han hade glömt att ge mej. Hade varit katastrof.

   

Fann nytt godis så matte köpte ett par påsar till mej. Skulle kolla om det är nåt som jag gillar.

Ena påsen med korvar öppnades.

   

Hoppsan matte var inte helt uppmärksam för på bordet satt Kleptoman Leya. Meningen var att det skulle bli en provsmakningsbild när jag äter korven. Men snabbare än blixten så satte Kleptomanen tänderna i MIN korv!! Kan tala om att jag fick en ny korv och det är utsökt godis. Fast jag ska äta det när Leya är utom synhåll.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards