wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 18 februari 2018

Nya bekantskaper

Av Wilma Border collie - 18 februari 2018 18:27

Har hänt en del idag också fast det är söndag. Inte skulle jag hämta Sigrid fast jag försökte. Hörde bara nåt om sen. Finns inget som heter sen, allt ska ske nu och på en gång.

   

Ensam så skulle jag gå på min långrunda. Kollade men inga ekorrar hemma i Ekorrskogen. Begriper inte var de är nånstans.

   

Gick till sjön. Dötrist att var där utan Sigrid men matte hade tagit med min boll så jag lekte med en en stund. Hade faktiskt riktigt roligt.

   

Människor är ett slarvigt släkte. Varför kastar man en massa papper och EN sko?????? Trodde att alla använde två skor.

   

Gick vidare på spårvägen. Var ett tag sen sist. Men det fanns inga nyheter av värde.

   

Fast det är nog vår på gång för det är rejält mycket is vid berget nu. Jag och Sigrid behöver faktiskt komma ut i alla våra skogar.

   

Kollade av en del vid Hasselskogen. Fanns inget av intresse. Grävling hade varit ute och rört på sej. Har aldrig träffat Grävling och enligt matte vill inte såna umgås med hundar.

   

Jag ansåg att jag skulle kolla min Sörmlandsledsetapp. Matte hade andra åsikter, Det ska vi göra men snön behöver sjunka ihop en del först sen ska vi utföra diverse jobb på den.

   

Där bäcken kommer från sjön var det massor med is och öppet vatten. Borde vara öppet överallt nu.

   

På väg hem så träffade jag Rocky. Mycket trevligt med hundsällskap en stund.

Gick hem och hann bara vara hemma en liten stund så hände det grejer hemma hos mej.

Nån som matte känner kom och så släpades det på en massa prylar.

   

Vilka är ni då? Mycket spännande detta och Kleptoman Leya deltog självklart i inspektionen. I buren bor det två marsvin. De behövde ha ett nytt hem och ingen ville ha dom. Här brukar såna djur hamna. Det är faktiskt bara Kleptoman Leya som inte är omplacering, hon flyttade hit som liten kattvalp.

   

Detta är ena halvan av Grabbarna Grus. En mörk kille.

   

Och den andra en ljus långhårig kille.

Jag har hälsat på dom, verkar vara trevliga typer. Katterna har också hälsat utan några problem. Men bilderna av våra hälsningar blev bara skit. Matte ska ta ny nån annan dag.

Sen när Grabbarna Grus var ordentligt installerade så skulle jag ut. Nu blev det rätt för jag skulle till Sigrid.

   

Hörru du där bak ska du komma?

   

Detta är Sally en liten pudel som bor hos Sigridmattes syster. Men hennes människor ska åka bort så nu ska Sally bo hos Sigrid ett tag. Alltså ska Sally hänga med mej och Sigrid på dagarna.

   

Gick till Heden. Sigrid försökte få igång Sally och leka men det var hon inte intresserad av.

   

Försökte jag också. Sally häng på nu vi kan faktiskt ha massor med skoj tillsammans.

   

Matte försökte muta med osttuben, men enligt Sally så bits nog sån.

   

Jag och Sigrid vi lekte en massa bara för att visa Sally att det faktiskt är skoj att leka.

   

Nä Sally hon tyckte mest att allt var väldigt läskigt. Leka var hon inte intresserad av,

   

Sigrid skötte inkallningarna väldigt bra idag. Med tur så håller hennes fjantperiod på att gå över nu.

Följde med Sigrid och Sally hem.

Har pratat med Sigrid så nu ska vi lägga energi på att lära Sally allt skoj vi kan. Visa henne en massa bra ställen och roliga saker man kan göra. Presentera henne för en del av våra kompisar och annat viktigt.

I morgon ska vi ta en längre runda med henne och visa bra ställen. Kommer säkert att bli superbra bara Sally förstår hur skoj man har i Malmköping.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards