wilmablogghund

Alla inlägg den 16 februari 2018

Av Wilma Border collie - 16 februari 2018 18:07

Har haft en mycket bra hunddag igen.

Gick och hämtade Sigrid för vi skulle hitta på nånting. Om inte annat träna inkallning med henne.

Försökte snöa hela tiden.

   

Skulle ta vägen genom Tråkskogen och Sigrid ägnade sej åt att spana från en sten. Verakde vara si och så med hörseln idag också.

   

Kollade det nya skidspåret som de har gjort i skogen. Väldigt fint blev det och gott om plats även för oss utan skidor.

   

Ovanför skidbacken, men var sjutton är Sigrid och drog direkt matte släppte kopplet.

   

Som tur var så kom hon lika snabbt igen. Gick vidare och träffade Ossyhusse som berättade trevliga saker.

   

Nu har jag bråttom för jag råkar veta var Ossy befinner sej. Har inte träffat honom på länge eller i alla fall inte sen förra hundträffen.

   

Jodå hittade honom tillsammans med Inez och Rick. Fast när jag kom hade Ossy bara ögon för mej.

   

Sigrid hon är kär i Ossy. Hon kastade sej fram för att pussas när han kom, äkta kärlek det där.

   

Inez och Rick hade sällskap med en hund som har varit med på ett par hundträffar.

   

Vi lekte tillsammans alla tre en liten stund men de skulle vidare på sin gamla vanliga runda.

   

Kom Ossy så går vi och har skoj ett tag. Vi hittar alltid på en massa tillsammans.

   

Sigrid hon hade planer på att dra på egna äventyr igen. Men faktiskt så kom hon när matte kallade.

   

Som vanligt så inledde vi med att ladda energi från osttuben. Ost är energirikt och bra.

   

Nu ska vi hitta på nånting. Blev en massa skoj lek en stund.

   

Men man kan inte bara tokleka så vi letade godis också. Hittade självklart allt.

   

Sigrid var helt plötsligt sitt gamla vanliga jag och kom snyggt varje gång matte kallade. Hoppas hennes period med korkade idéer har gått över för denna gång.

   

Jag och Ossy lekte. Som här jag har drämt ner honom i backen. Är inte speciellt svårt eftersom han alltid faller för mej.

   

Lika bra att ta en liten paus innan vi kör igång med nåt igen. Hinna andas och käka lite snö.

   

Hoppsan! Jag brast lite i uppmärksamhet och Ossy försökte gräva ner mej i snön.

   

Men jag var lika snabbt uppe ur den och gav igen. Vi har så himla roligt.

   

Sigrid hon grävde sina älskade gropar i snön. Ossy begick misstaget att försöka kolla vad hon gjorde. Sigrid blev fullkomligt vansinnig för hennes gropar de vaktar hon med sitt liv.

Sen fick Ossy sitt ben och vi skulle vidare.

   

Det är inte lätt att vara så oemotståndliga som vi är. Ossy måste ha käkat upp benet med rekordfart och sen kom han springande igen.

   

Ska jag gå tillbaka till mitt dagis? Nä det låter som en korkad idé, jag vill fortsätta hänga med brudarna.

Vi skulle följa med Ossy till hans dagis.

   

Vad vi har gjort? Jo vi hittade nåt spännande i skogen som vi var tvungna att kolla.

Lämnade Ossy där han skulle vara och så gick vi igen.

   

Jaha och här kommer Inez och Rick igen.

   

Och där dök Ossy upp för tredje gången. Idag hade han verkligen svårt att slita sej från oss.

   

Jag Inez och Rick hade dragkamp om en pinne och Sigrid utsåg sej till domare. Ingen vann för pinnen gick i tre delar.

   

Sen bestämde sej Sigrid för att Inez skulle dö. Helst genom metoden Sigrid jagar livet ur henne.

   

Ossy han tänkte fortfarande inte gå till sitt dagis. Alltså följde jag och Sigrid med honom igen. Talade om att vi ses faktiskt i morgon när det är sån där skoj lördag igen. Nu stannade han motvilligt där han skulle vara.

   

När vi skulle gå hem så vräkte snön ner. Dags att den försvinner så jag och Sigrid kommer till alla våra bra skogar igen.

Gick hem med Sigrid, människorna fikade och jag klämde ner mej i Sigrids mjuka korg igen. Begriper inte varför de lättroade människorna skrattar åt mej. Jag låg hur bra som helst.

Nu ska jag samla krafter inför veckans bästa dag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards