wilmablogghund

Alla inlägg den 15 februari 2018

Av Wilma Border collie - 15 februari 2018 18:12

Efter mina morgonrutiner så gick jag och hämtade Sigrid. Frågan var mest vad vi skulle fördriva tiden med. Matte bara pratar om att det borde bli töväder så vi kan åka till alla de där bra skogarna. Just nu är antingen vägarna dit skridskobanor eller så finns det ingenstans att ställa bilen. Borde bli vår i förra veckan eller nåt.

   

På vår väg mot vad vi nu skulle hitta på så träffade vi Primo. Sigrid hade en del åsikter först men det gick över. Människorna pratade en massa tråk i evigheter

   

Men titta där kommer nån mer som vi känner.

   

Frasse, honom har vi inte träffat på väldigt länge så det var trevligt.

   

Var faktiskt godisutdelning från mattes ficka också. Här är det Primo som får, men vi fick allihopa.

   

Inez passerade och sa hej innan hon fortsatte och rastade sin husse. Vi umgicks ett tag till med Primo och Frasse innan alla skulle åt olika håll.

   

Vi skulle åt skidbacken. Nåt om att träna inkallning med Sigrid. Men hon kan numer inte gå många meter utan ett våldsamt behov av att rulla sej överallt.

   

Inkallning ja visst jag kommer! Men Sigrid hon hade tallkottar i öronen och hade aldrig nånsin hört talas om inkallning.

   

Vi lekte en massa en stund. Jaktlekar är skoj.

   

Jo visst ser det bra ut på bilden. Vi kommer båda två, kanske att Sigrid tappat tallkottarna?

   

Nädå, hennes vanliga beteende nu. Tvärnit på lagom ”du kan inte nå mej” avstånd från matte. Sigrid hade en massa andra planer

   

Men hon glömmer att hon har kopplet släpande. Mycket effektivt fånga Sigrid sätt detta. Dags att hon blir sitt gamla vanliga jag igen. För egentligen är hon superduktig på inkallning.

   

Vi gick och letade efter Ossy. Hittade honom inte, bara en del spår efter honom.

   

Testade godisstenen, den gav resultat. Men kolla Sigrids min, den där riktig jag är störst bäst, vackrast och gör precis vad som behagar mej.

   

Visst mitt i vintern men är tränade vi svampsök för ett par veckor sen. Jag lyckades markera och fick en massa godis och beröm

   

Sigrid var inte sämre hon.

   

Här är den Grankotteskivlingen som vi lärde oss då. De är så små så små. Men går att äta om man har tålamod att plocka mängder. Matte tänkte inte plocka, bara bra för oss att underhålla kunskaperna tills det blir ordentlig vår så vi kan jobba mer.

   

Inte nog med svampen alldeles nära den så blommade det en ostgran också. Den rensade vi ordentigt.

   

Gick tillbaka via skidbacken, lekte lite mer och så var det nån som hade tappat en massa godis också. Finns inte minsta smula kvar.

   

Sigrid hon trodde att hon skulle upp vid grillen och leta efter gamla korvrester. Men eftersom hon var fånge så kunde hon inte genomföra planerna.

   

Öppna dörren och släpp in oss!!!!! Vi vill umgås med Dixie eller om det var godis vi var ute efter.

   

Dixie hon var ute efter osten. Skulle troligen bli katastrof i hennes värld om matte skulle glömma den.

   

Hann bara gå där ifrån så mötte vi nästa godisutdelare. Perfekt för vi behövde självklart mer. Sen var det dags att lämna hem Sigrid till sej och jag gick hem till mej.

Skulle på eftermiddagsrunda och den blev trevlig för jag hann bara gå några meter så såg jag att Sigrid var ute och rastade sin matte. Perfekt för vi hade inte setts på flera timmar alltså alldeles för lång tid. Hade sällskap på eftermiddagsrundan precis som det ska vara.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards