wilmablogghund

Alla inlägg den 13 februari 2018

Av Wilma Border collie - 13 februari 2018 18:10

Haft en synnerligen vanlig hunddag. Fast inget hämta Sigrid i morse, är visst nån sån där period nu igen när hennes matte inte är på jobbet utan Sigrid hänger bara med på långrundan. Tycker att hennes matte kunde jobba dygnet runt eller nåt.

Men när det var dags för längre runda så fick jag hämta Sigrid.

   

Där borta ser det väldigt bra ut. Dixie som vi inte har sett på väldigt länge och Rick.

   

Självklart så ville Dixie ha ost, det är det bästa hpn vet. Självklart fick hon och vi slickade tillsammans men Rick han fick inte närma sej.

   

På Heden träffade vi Inez också så vi lekte en del tillsammans.

   

Följde med dom i skogen för matte skulle plocka en del blåbärsris. Är visst dags för hundlig assistans i morgon och det där riset har med det uppdraget att göra.

   

Jaha de leker Hunden på täppan igen. Jag utsåg mej till domare, nån måste kunna avgöra vem som vinner.

   

I skogen har Ossyhusse gjort stora högar med sån där konstgjord snö. Ska visst göras i ordning till de som åker skidor. Enligt Inez var de utmärkta att klättra på.

   

Sigrid kom på att Ricks matte hade blodpudding så hon tiggde sån. För övrigt så skötte hon sej riktigt bra. Bara ett par gånger hon hade planer som snabbt och effektivt stoppades av matte.

   

Skildes åt vid vägen mot Ossy. Fast Inez hon hade inga planer på att hänga med sina människor och försökte följa med oss. Men så försvann hon till sin matte.

   

Jo den här stenen brukar ge ost. Kan vi få?

   

Finn ett fel i bilden. Vi hann inte få osten innan Inez var tillbaka och hade knuffat ner mej. Slutade med att jag och Sigrid fick ost men inte Inez. Det ska inte vara belönande att rymma till oss.

   

Vi gick vidare med Sigrid som fånge eftersom det var alldeles för mycket nosen i högläge vilket innebär planering av otillåtna rymningar. Tänkte leta efter Ossy men han syntes inte till.

   

Jaha där kom Inez och Rick igen. Tydligen var vi roligare än deras människor.

   

Skulle följa sjökanten så det blev koppelfångar av både mej och Sigrid. Den sistnämnda hon trodde att hon skulle ut och springa på isen. Skulle hon inte alls. Sånt är synnerligen förbjudet.

   

Fast ute på isen var det en massa människovalpar som pimplade. Lika bra att vi var fångar för sånt skulle vi inte lägga oss i.

   

Har skilts från de andra två och fortsatte själva. Inte var det nån korvservering idag inte. Var mycket bättre i lördags. Egentligen borde de sälja korv här varje dag.

   

Gick spårvägen tillbaka .Fanns ingenting av intresse på den, eller jo om man heter Sigrid så fanns det en del men hon var ju fånge å hon kunde inte dra på allt hon tänkte.

   

Detta är hunden helt utan trafikvett. Ligga och rulla mitt på gatan är enligt Sigrid väldigt viktigt. Tur att den var alldeles övergiven just då.

Gick hem med Sigrid till hennes hemma. Nu tar det tills i morgon innan vi ses igen.

   

Snöade massor när jag skulle gå hem. Onödigt, behöver faktiskt ut i en massa skogar som inte går att nå just nu.

   

Kan du möjligen öppna och släppa in mej? Jag håller på och blir dränkt av snöeländet! Blev insläppt, käkade och sov ett tag.

   

Hallå Susanne! Jag VET att du har öppet och jag är godissugen.

   

Jo jag kom in och fick mitt godis, precis som det ska vara.

   

Sen hade jag sån ur att en av alla mina tvåbenta vänner kom in i affären och hon har minsann också godis. Mycket gott var det.

   

Och i Malmköping där vara julen till påsk eller nåt. Julgranen den står kvar på torget alldeles bortglömd och övergiven. Matte säjer att för några år sen så var den kvar så länge att den pryddes med påskfjädrar.

I morgon väntar som sagt hundligt assistansjobb. Hoppas köttbullerestaurangen är öppen för det är tydligen väldigt förkylt där och matte vill inte bli smittad.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards