wilmablogghund

Alla inlägg den 11 februari 2018

Av Wilma Border collie - 11 februari 2018 18:25

Äsch, blev en sån där tråksöndag. Först hade matte några Sörmlandsledsplaner men de ändrade hon efter som det var tråkväder och försökte snöa. Inte skulle jag hämta Sigrid heller.

   

Jaha nu ska jag gå nånstans och fördriva tiden. Tänkte faktiskt hälsa på här, fick inte för tråkmatte. Men jag vet att det finns godis bakom granhäcken. Blev alltså blåst.

   

Den här vägen skulle vi tydligen gå. Matte hade kommit på en bra längre runda.

   

Syns knappt på bilden men långt där borta nära alla granar så var det en Vild gris. Sybs en liten svart prick precis i kanten av granarna. Är ganska många såna i de här trakterna just nu.

   

Struntade fullständigt i Vilda grisen, Kollade i skogskanten efter trevliga spår istället. Fanns inga, inte hade det gått nån jag känner bara ett och annat rådjur och nån Vild gris.

   

Matte tog fram min boll. Tänkte att jag kanske ville leka med den en stund. Nja den var rolig i ungefär en minut sen hade jag annat att pyssla med.

   

Här kan vi väl gå? Du pratade om Sörmlandsleden och går vi här så kommer vi till min etapp. Nä inte idag, den rundan tar vi en annan dag sa tråkmänniskan.

   

Höll på lite med inkallning. Den skötte jag som vanligt alldeles perfekt.

   

Bra för det ger ostbelöning. Lönar sej att komma direkt när matte kallar.

   

Ska vi ta den här vägen? Det var ett par veckor sen sist. Nä inte den heller.

   

Fortsatte på den vägen som jag redan var på. Var väldigt länge sen som jag gick den. Hade självklart massor att kolla. Skulle ha kunnat hänt nåt spännande.

   

Här då? Om vi går här kommer vi också till min Sörmlandsledsetapp. Nä sa matte den tar vi senare när det är mer vår och dessutom trodde hon att det skulle kunna vara alldeles för översvämmat nånstans i skogen. Människor är ett känsligt släkte.

   

Tänker du komma eller ska du stå där och glo hela dagen? Efter en del stirrande och planerande har matte hittat ytterligare en bra runda tror hon. Det var det som tog sån tid. Okej då kunde det vara värt att vänta eftersom nya rundor alltid är trevligt.

   

Har kommit till en större väg. Den här går faktiskt till början av min Sörmlandsledsetapp. Hörde bara att matte sa att åka bil här ska vi inte för det var skridskobana under snön. Det får visst vänta tills det töat en hel del. Bara att inse att detta var dagen när jag blev blåst på alla bra vägar.

   

Gick genom en liten skogsdunge. Länge sen jag passerade den. Hade inte hänt nåt mer än att det trillat en del träd under nån storm.

   

Kom på en annan väg och nu blev jag koppelfånge. Närmade oss stället där matte sett den Vilda grisen och kanske att den tryckte inne bland granarna.

   

Ingen gris kvar på stora gärdet i alla fall. Hade varit märkligt om den varit kvar där.

   

Fick vara på fria tassar igen. Hittade spår av att ett hästmonster hade passerat. Tänkte provsmaka bollarna som den lämnat men det skulle jag inte alls enligt matte.

   

Passerade vid Ekorrskogen. Undrar om alla Ekorrar flyttat? Har inte sett nån där på evigheter och det var lika ödsligt idag Brukar finnas många där.

Gick hem, hade tråkigt.

Ut på eftermiddagsrunda, tråk igen inga jag känner ute och mina affärer var stängda.

I morgon är det i alla fall måndag och Sigriddag igen. Med tur så kan vi göra det där som skulle ha gjorts idag. Alltså lite Sörmlandsledsjobb.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards