wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 9 februari 2018

Ensamhetens dag

Av Wilma Border collie - 9 februari 2018 18:12

Äsch! I morse så tänkte jag gå och hämta Sigrid, skulle jag inte alls enligt matte. Korkade påhitt.

Sen hamnade jag i bilen, trodde självklart att jag skulle hämta Sigrid. Skulle vi inte alls för hon skulle vara hemma med sin matte idag. Kände mej extremt ensam.

Hamnade i Eskilstuna där matte hämtade sin mamma sen fick jag passa bil på ett par ställen.

   

Parkeringen vid ICA Ekängen där hade jag i alla fall en del att kolla på medan människorna gjorde tråk,

   

Så där, ute ur bilen och här borde jag få gå in. Vet att det finns väldigt goda mackor här. Matte gick in och köpte såna men jag fick minsann vänta utanför.

   

Men släpp in mej! Jag behöver köttbullar och eftersom dörren var låst så kunde jag inte öppna den själv.

   

Jo jag fick självklart mina köttbullar. Enda fördelen med att vara ensam var att jag fick alla själv. Fast jag delar gärna systerligt med Sigrid.

   

Så där skinkan är min! Perfekt med en matte som inte käkar sånt, det blir mitt. Lyssnade på en massa mänskligt tråkprat ett tag innan det var dags att åka igen.

   

Jag behövde röra på mej ett tag så matte åkte till campingen Fanns inget bra annat ställe efter vägen att stanna på. Kollade men inga spår av nån jag känner.

   

Hur skoj är detta då? Inte alls kan jag upplysa om, skidbacken är helt okej om jag har sällskap men nu var jag alldeles ensam och övergiven.

   

Hallå Ekorrarna!!!!! Är det nån som har lust att umgås med en MYCKET ensam hund? Nä som vanligt lika asociala allihopa. Nånstans måste det finnas en social ekorre. Jag tänker inte ge upp.

   

Ossy då? Han vill alltid träffa mej. Nä han var tydligen inte i närheten, hittade bara gamla spår.

   

Gick vidare och kollade sjön. Ingen badsäsong och isen var lika förbjuden som alltid.

   

Men längre bort har det börjat växa granar på isen. En gång per år så växer de här. Kommer att hända grejer där i morgon. Jag ska visst gå och titta på det.

   

Matte trollade helt plötsligt fram min boll. Var evigheter sen jag lekte med den senast så det var riktig skoj nu.

   

Jo jag kan ha en hel del roligt med den genom att kasta runt den bland annat.

   

Växte ost på ena gungan idag igen. Men det finns ingen kvar jag snodde allt.

Sen var det dags att åka hem igen och umgås med katterna. Tråkrunda på eftermiddagen.

Men i morgon är det lördag alltså veckans allra bästa dag. Hundträff hos Ossy igen, ser fram emot massor med skoj efter denna ensamma dag.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards