wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 28 januari 2018

Sån där Tråksöndag

Av Wilma Border collie - 28 januari 2018 17:56

Dags för en sån där eländig tråksöndag. Borde vara förbjudna men matte påstår att jag kunde behöva en lugn dag eftersom det varit så mycket ett tag nu.

   

Passerade Heden som först var alldeles övergiven men nu ser jag nåt. Kan bli bra detta.

   

Där borta kommer Ronnie och hans lilla Chihuahua kompis, Trevligt då får jag sällskap en stund.

   

Som vanligt så var Ronnie helt inriktad på mattes ficka, han vet precis var osttuben finns.

   

Ronnie ville leka men jag hade inte riktigt lust. Fast ställde upp lite av artighet.

   

Hans lilla Chihuahuakompis har nog matte som favorit numer. Han fick också smaka ost och det passade alldeles ypperligt.

   

Vi skildes åt och jag gick vidare. Undrar vad som hänt i Ekorrskogen? Fortfarande inga såna hemma. Brukar vara många här.

   

Jaha och vad ska jag göra ensam här? Ingen Sigrid och ingen annan kompis. Dötrist.

   

Matte tog fram min boll som jag inte har lekt med på länge. Var riktigt skoj att kasta runt den.

   

Dessutom tränade jag på att fånga den i luften. Gick hur bra som helst.

   

Idag levererade godisgungan. Nu växte det ost på den, jag städade bort allt.

   

Jaha det där trädet som föll när det stormade blockerar vägen där jag tänker gå. Fast det gick alldeles utmärkt att passera på ett annat ställe. Kollade av spårvägen där inget av värde hänt.

   

Nu ska jag inspektera Hasselskogen istället. Var ett par veckor sen jag var där så det kanske har hänt nåt spännande.

   

Jo, den här stenen brukar kunna ge godis. Tänk det gjorde den idag också.

   

Spanade av skogen men det fanns inga nyheter och inte hände det nåt av värde heller.

   

Matte hittade den här lilla söta figuren på en bjröstam. Påminner om en gris enligt henne.

   

Jag jobbade. Gjorde en insats som svamphund eftersom de tillfällena är ganska sällsynta just nu.

   

Titta här jag hittade kantareller, fast deras bäst före datum har sedan länge passerat.

   

Kom ut på Dunkvägen, fanns inget av värde där heller. Bara Rådjur och Vilda grisarna som använt den.

   

Trodde att jag skulle kolla min Sörmlandsledsetapp. Matte tror att det ligger en massa träd. Men det ska vi göra en annan dag. Nu skulle det bara tittas efter isfigurer i dammen. Fanns inga. Bara ett bortblåst vindruteskydd till en bil.

   

Men vattnet forsar massor där. Bra eftersom vi behöver mängder med vatten.

 


Nä nu har det börjat regna så jag vill gå hem. Matte hade inga invändningar och jag hade varit ute ett par timmar.

   

På väg hem som träffade jag Terriern som brukar komma på hundträffarna. Men idag ville han inte alls träffa mej. Han bara skällde ut mej.

Gick hem och somnade.

Trist eftermiddagsrunda när det försökte regna och inte träffade jag några jag känner heller.

I morgon är det ÄNTLIGEN dags för Sigrid igen. Dessutom fyller hon 2 år i morgon så jag tror att vi kommer att få en ypperligt bra dag. Har nämligen hört rykten om vad vi ska få göra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards