wilmablogghund

Alla inlägg den 27 januari 2018

Av Wilma Border collie - 27 januari 2018 17:56

Lördag alltså dags för veckans bästa dag.

Efter mina morgonrutiner så drog det ihop sej för att gå till hundträffen.

 

Va? Jag ska väl möta Sigrid, varför försöker du bara gå eländiga demensmatte! Visade sej att Sigrid hade åkt bort så hon missade allt skoj idag. Fullkomligt onödigt detta med bortrest Sigrid.

 


Vandrade i väg ensam och övergiven. Men var är alla mina kompisar? Är jag blåst på hundträffen också?

 

Nädå Ossy kom, för han hade hört att jag kom och då är det bråttom ut.

 

Du och jag Ossy, vi är de allra bästa vänner och älskar varandra.

 

Passade på att leka en massa och hade som vanligt väldigt skoj.

 

Men Ossy du kan väl tänka lite på ditt utseende. Nu ser du alldeles för larvig ut.

 

Nu kommer det nån hund så vi sprang självklart och hälsade välkommen

 

Det var Chowchowen som kom. Matte tror att han heter Herman, men så dement som hon är så kan det vara nåt annat namn.Så kom det fler hundar. Var en strid ström så det blev mycket med att ta emot alla.

 

En av alla nya hundar som kom idag, en liten söt Kinesisk nakenhund, bara valp så hon tyckte att det var lite läskigt.

 

Va? Finns det godis? En vanlig syn så fort nån människa stoppar en hand i fickan. Fickor brukar innehålla gott godis.

 

Så kom det tre små valpar. Alldeles underbara enligt människorna. Valparna blev noga genomgångna av oss. Bra träning för dom att träffa så många olika hundar.

 

Du har godis till oss va? Rick, Ossy, Alice och jag hade stenkoll på mattes ficka och det lönade sej.

 

Där nere händer det nåt som vi måste kolla. Ser mycket märkligt ut och några försökte skälla ut stackars Anne som var snäll och hämtade vårt rör som blåst långt bort när det stormade.

 

Dreamy hon tiggde som vanligt ost av matte

 


Så kom det ett par Pudlar som vi inte träffat. Alltid trevligt med en massa nya kompisar.

 

Jag jagade runt Rick några vändor. Bäst att se till att han rör på sej.

 

Den där mysiga unga labbevalpen han sprang en massa vändor genom röret.

 

Depp, jag har massor med kompisar här, enligt människorna var det 16 eller 17 hundar i dag. Men jag saknar Sigrid. Var inte bara jag som gjorde för det var flera som frågade efter henne.

 

På slutet kom den här lilla söta hunden som matte självklart glömt namnet på.

Sen var det dags för alla hundar att gå hem till sina hemma. Ossy fick sitt ben.

 

Bara att vandra hem igen då och drömma om nästa lördag.

 

Fast på min väg hemåt så träffade jag Malte Han stackarna har ont i ett ben och kan inte vara med och leka nu. Hoppas, han blir bra så vi kan leka tillsammans igen.

Var bara hemma en liten stund så skulle jag ut och åka. Hämtade Rottis Helgas snälla husse som är en superduktig bilveterinär.

 

Åkte till mattes mammas garage där min bil bor. Helgas husse undersökte min bil noga.

 

Detta är Plupp Seat som fått sin dödsdom. Den är bortom räddning då en moj till en grej gått sönder och motorn har skurit. Alltså ska den åka på sin sista resa till skroten inom en snar framtid. Men den har fyllt 20 år och rullat 33 000 mil då har man nog gjort sitt som bil.

Åkte hem och somnade, detta var en hård dag och jag har hört matte hota med att i morgon ska det vara en så där tråkdag. Nåt om att hela veckan har varit hysterisk så vi ska ta det lugnt. Låter onödigt tycker jag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards