wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 26 januari 2018

Nytt ställe och hundliga assistenter

Av Wilma Border collie - 26 januari 2018 18:00

Har haft en mycket upptagen dag.

Började med att hämta upp Sigrid och hennes matte. Sen skulle vi åka till Eskilstuna och vara hundliga assistenter. Självklart var vi inställda på att inleda med att käka köttbullar, men så blev det inte. Hämtade bara upp mattes mamma och sen skulle vi åka vidare.

 

Var sjutton har vi hamnat? Här har vi aldrig varit. Fast det är alltid spännande med nya ställen.

 

Sigridmatte och mattes mamma stod och tittade på nåt och pratade en massa tråk.

Mattes mamma som är väldigt yr i sitt huvud stannade vid bilen.

 

Vi skulle gå en stig i det här nya området. Spännande för det fanns massor att undersöka.

 


Ja vad vill du? Jag har faktiskt en massa viktiga saker att undersöka. Men matte ville veta var jag var eftersom det precis passerat en räv. Den såg jag aldrig.

 

Men den som tittar noga kan se en liten figur långt ute på isen. Räven raskar över isen precis som i visan.

 

Ja du Sigrid det är tur att vi är två så vi kan prata om alla dessa spännande dofter.

 

Oj! Vilken jättestor sjö! Vi är vana vid alla små skogssjöar, men denna är enorm och heter visst Mälaren. Långt bort på andra sidan ligger nåt som heter Västerås.

 

Jaha, det där är den där ön där mattes mamma brukar bo på sommaren. Nu var det inte att tänka på att gå på isen dit eftersom matte anser att det ska ha kört timmerbilar och sånt innan man sätter fötterna på isen.

 

Sigrid hon hittade minsann spåren efter Räv och tänkte leta upp honom..

 

Men hon misslyckades för hennes matte la sej i planerna och hindrade dom.

 

Jag som var duktig och stannade belönades med ost. Men Sigrid fick också när hon kom. Hundlivet ska vara rättvist.

 

Fast Sigrid fick vara fånge eftersom hon tydligt visade att hon minsann kunde tänka sej att dra igen.

 

Vi hittade en båt. Såna brukar vara lönande. Det var den här också för vi fick ost.

Sen skulle vi gå tillbaka. Jag som fick vara på fria tassar hade massor att undersöka som Sigrid missade.

 

Så där nu har vi hittat mattes mamma som satt och vilade i bilen.

 

Åkte en liten bit och sen skulle det handlas på ett ställe. Mattes mamma kunde känna sej trygg med Sigridmatte som är sjuksköterska och matte som är mentalskötare. Bra ledsagare.

Åkte igen och människorna försvann in i en affär.

 

Är ni ÄNTLIGEN färdiga? Vi har passat bilen i många evigheter nu.

 

Nu har vi kommit till vår privata köttbullerestaurang och blev självklart serverade såna. Det är perfekt att jobba som hundlig assistent och få sån här lön.

 

Ännu bättre för människorna käkade mackor och som vanligt delade vegetariska matte ut skinkan. Här käkar Sigrid.

Jag fick andra halvan av den skivan. Mycket gott.

 

Sen skulle vi vidare. Väntade på Sigridmatte först medan hon gick och fixade nånting.

 

Ha! Det går utmärkt att jobba som svamphundar mitt i Eskilstuna. Här växer det en massa Vinterskivling. Vi fick självklart massor med beröm och det var länge sen vi utförde svamphundsjobb nu.

 

Sigridmatte försvann in i en annan affär men Sigrid hade minsann stenkoll på var hon befann sej.

Sen hamnade vi i bilen och åkte hem efter massor med timmar på turné.

 

Matte fick present av Sigridmatte, en jättefin drömfångare.

Imorgon är det veckans roligaste dag igen. Dags för hundträffen hos Ossy och när den är klar så ska jag åka till Eskilstuna ihop med Rottis Helgas husse. Min bil Skrothögen ska få sin dom av honom. Troligen väntar begravning på skroten för den.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards