wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 25 januari 2018

Blåsta på skogen

Av Wilma Border collie - 25 januari 2018 18:14

I går kväll så kom matte på att jag skulle prova nåt nytt. Jag fick ligga på golvet och matte la sej mitt emot mej. Sen la hon bitar av mitt absoluta favoritgodis på mina framtassar. Skulle inte röra dom innan matte sa att det var okej. Bara det att hon hade alldeles förträngt Kleptoman Leya som också har mitt favvisgodis som sitt. Jag väntade och försökte ta ett par gånger. Bara det att Kleptomanen blixtsnabbt sträckte ut tre meter framben och snodde mitt godis!!!!!! Tro inte att det räckte med en gång. Nädå, hon lyckades sno många bitar medan matte gapskrattade.

 

Ja ni ser ju Kleptomanens lömska blick fast bilden är inte tagen i går. Matte pratade om att det borde ha filmats. Jag lyckades faktiskt komma över några bitar som inte blev stulna.

 

Så blev det idag, stormade ute och när jag skulle gå och hämta Sigrid så hade det trillat stora isklumpar och en del av ett stuprör på gatan.

 

Det töar snabbt nu, snöhögarna har blivit mer grushögar.

 

Skogen var inte att tänka på idag, det är fullkomligt livsfarligt att vara i den när det blåser så här.

Vi började vid sjön, Sigrid hon letade har och rådjurspluttar för att stilla hungern. Tänk att vi aldrig kan serveras mat hemma..

 

Jag lekte med en nerblåst pinne istället. Hade mycket skoj med den och tränade på att se farlig ut.

 

Vi tränade en hel del på inkallning. Skötte oss ypperligt varje gång, då har vi förtroendet att vara på fria tassar.

 

Hm, undrar hur det är med den där godisgungan? Nä det var en sjö under den så det verkade inte växa nåt godis i den.

 

Jo du förstår att vi är godissugna. Kan vi få nåt? Vi fick.

 

Sigrid anlade sin trotsmin och matte funderade på om hon planerade nåt, men hon skötte sej.

 

Jaha där har ett träd gett upp för den hårda blåsten. Som sagt såna här dagar ska man inte vara i skogen

 

Detta var trevligt. Vi kollade i en av människornas omklädningshytter. Där växte det minsann ost. Finns inte minsta spår kvar av den efter min och Sigrids städning.

 

Matte såg nånting i vassen. Ett tag trodde hon att det var nåt djur där eftersom det rörde sej. Vi gick och kollade, men det var bara en sopsäck som blåst dit.

 

Vi lekte en stund på stora gräsmattan.

 

Så skulle vi kolla om det gick att gå på spårvägen eller om den var skridskobana.

Hittade en stor träskiva som hade rymt från nånstans.

 

Gick utmärkt att gå här eftersom blåsten effektivt dödar isen. Ungefär här hördes ett rejält brak från skogen när ett träd föll. Matte hoppas att det lät bli att falla över vår etapp. Men det ska vi kolla nån annan dag.

   

Jag hade gärna tagit en sväng i Ekorrskogen, men som sagt skogen var förbjudet område idag. Sigrid var mer intresserad av Rådjurens spår, men några såna fick hon inte spåra.

 

Tänk nästan all snö är borta, bara plogvallar kvar. Perfekt för nu kommer alla spännande dofter fram igen.

 

Har kommit hem till Sigrid för människorna skulle fika. Funderade på om jag skulle lägga mej i Sigrids mysiga bädd en stund. Men de där människorna drabbas alltid av hysteriska skrattanfall när jag knölar ner mej i den.

 

Sigrid hon var upptagen med att försöka döda sin katt Nisse Eller döda, de leker så här hårt bara.

 

Hörru Nisse har du ätit klart snart? Tänkte om det kanske skulle kunna bli nån smula kvar till mej. Blev kvar men skitmatte påstod att jag inte alls skulle käka upp Nisses mat. Vadå, han har gott käk.

 

Sigrid hon var alldeles utslagen och somnade på golvet.

Gick hem till mina katter och somnade jag också.

I morgon blir det visst mycket. Jag och Sigrid ska jobba som hundliga assistenter igen. Känner redan doften av köttbullarna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards