wilmablogghund

Alla inlägg den 24 januari 2018

Av Wilma Border collie - 24 januari 2018 18:12

I dag skulle vi hålla oss i hemmaskogarna enligt matte Det hade snöat regnat och frusit lite så det var snorhalt överallt.

Hämtade Sigrid och matte lovade att det skulle bli en bra runda för det väntade en överraskning.

 

Titta vi hittade minsann Dreamy!

 

Ännu bättre det visade sej att mattarna hade pratat med varandra så vi skulle ha sällskap. Gick i väg och hittade ställen att gå på där det inte var isgata.

 

Jaha och där kom Inez och Rick rusande över den snorhala gatan där det både var bilar och plogande traktor. Dreamy uppskattade det inte eftersom hon inte gillar Inez.

De försvann igen.

 

Men Inez kom rusande igen. Alltså lös hund vid snorhala trafikerade gator är vansinne. Matte lyckades fånga henne och höll henne tills hennes matte kom.

 


Vi skulle ha gått åt ett håll men så ändrade människorna sina planer. Fick vara på fria tassar så vi lekte massor tillsammans med Dreamy. Jätteskoj att leka jaktlekar tillsammans med henne.

 

Röjde loss vid skidbacken också eftersom de inte höll på med snökanonerna idag.

 

Jo Dreamymatte vi skulle faktiskt behöva varsin godisbit. Vi fick

 

Sen hade vi en massa mera skoj. Bäst att passa på när tillfälle ges.

 

Jaha och där kom Inez igen, självklart ingen människa inom synhåll och Dreamy var inte lycklig. Rick plus ytterligare en hund dök upp och efter en stund människorna.

 


Dreamy hon bevakar ständigt mattes ficka där den där osttuben finns. Syns på bilden att jag snodde åt mej första klicken, finns avslöjande spår på min tunga.

 

Hallå Ekorre!!!! Snälla du kan väl komma ner och umgås en stund. Nä som vanligt höll den till högt upp i träden. Kanske ska gå en kurs i trädklättring.

 

Kollade efter Ossy men han fanns ingenstans. Men vi lånade gungbrädan. Eller jag och Dreamy lånade den. Det passade inte Sigrid att prova den idag.

 

Dreamy var en hejare på att krypa genom röret som den sitter fast i. Jag hade ingen lust och Sigrid totalvägrade.

 

Vi lekte en del i stora hagen, här där vi alltid har så himla skoj med alla kompisar på hundträffarna.

 

Sigrid ägnade en massa tid åt sin hobby gräva gropar.

 

Skulle fortsätta och då från ingenstans Ossy!!!!!!!!

 

Jag och Ossy vi älskar varandra även om det inte ser så ut på bilden. Men vi ser ut så här när vi har som allra roligast.

 

Men Ossy, det börjar vara lite tjatigt att du alltid ska falla framför mina tassar.

 

Vi lekte alla tillsammans en stund och hade så skoj. Ossy är så försiktig när de små Dreamy och Sigrid är med.

 

Lek kräver energi Ossy tiggde till sej ost. Han tycker så mycket om den att han blir alldeles vindögd.

 

Vi är bra snygga Ossy, Dreamy och jag. Men var är Sigrid?

 

Jo hon stack på förbjudet äventyr. Långt bort försvann hon, fast matte såg henne hela tiden. Det tog sin tid innan hon kom tillbaka. Jobbigt var det med korta ben i den tunga blötsnön.

 

Jag och Ossy hade ett samtal med henne om att så där får man inte göra och Sigrid är egentligen superduktig på inkallning. Men nu slutade det med fångenskap. Vara på fria tassar är ett förtroende och missköter man det gäller fångenskap.

Gav Ossy hans ben och skulle gå hemåt. Först var jag och Dreamy på fria tassar medan Sigrid var fånge.

 

Fångar är vi allihopa, vi har nått de hala gatorna där det kommer bilar och då får vi inte vara lösa. Handlar både om vår säkerhet och så gäller strikt hundägaransvar. Händer det nåt blir våra människor skadeståndsskyldiga och vi kan dessutom bli skadade.

Gick hem med Sigrid och hörde att vi ses i morgon.

Matte släppte in mej hemma och försvann.

Rottis Helga behövde hjälp att komma ut en sväng idag så det gick hon och ordnade med.

 

Helga älskar också osttuben och hade säkert kunnat käka upp hela men det fick hon inte.

Hade tur på eftermiddagsrundan för Susanne hade sin affär öppen då jag gick in och hälsade på och fick godis och umgänge. Så träffade jag Beagle Mimmi också, var väldigt länge sen. Men matte hade självklart kameran hemma.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards