wilmablogghund

Alla inlägg den 23 januari 2018

Av Wilma Border collie - 23 januari 2018 18:13

Efter allt bilstrul igår så skulle det vara en lugn dag hade matte bestämt. Typ vi skulle bara koppla av.

Hämtade Sigrid och hennes matte för nu skulle vi åka till ett ställe där vi aldrig har varit. Matte har tydligen inte slut på nya ställen ännu.

 

Jaha framme i nåt som matte kallar för Hålan men visst heter Hälleforsnäs. Det stället har jag bara åkt bil igenom men alltså inte studerat närmare.

 

Ganska snart kunde vi vara på fria tassar för matte visste en bra runda.

 

Tänk det bor minsann ekorrar här också. Men de var lika asociala som alla andra.

 

Så mycket dofter överallt. Här rör det sej mycket hundar, människor och diverse Rådjur, Hälge och annat.

 

Vi hade tassarna överfulla med att kolla allt nytt. Alltså det är alltid superspännande med nya ställen.

 

Fast helt plötsligt vaknade storviltjägaren i Sigrid och hon tänkte minsann spåra upp Hälge. Sällsynt korkad idé enligt människorna.

 

Sigrid skötte sej och kom tillbaka igen. Annars väntar fångenskapen i koppel.

 

Märkligt det fanns helt plötsligt en lång bro över nån våtmark.

 

Ni kan vänta där, vi kommer snart. Ska bara göra nåt viktigt.

 

Långt bort drog vi och var till slut försvunna. Nu kan ju matte de här ställena och visste att det var i alla fall ingen risk för öppet vatten åt det hållet.

 

Här står Sigridmatte och spanar. Vet att människorna hade en massa åsikter ej lämpade för tryck om vårt tilltag.

 

Vad gnäller ni för? Jag kommer ju. Det var faktiskt superviktigt tt kolla det där långt bort.

 

Man blir törstig av sånt här och nåt vatten fanns inte så jag käkade snö Notera att jag drabbats av fångenskap.

 

Långt ute på myren syns en rosa prick. Det är Sigrid som äntligen (efter mycket längre frånvaro än min) behagar dyka upp.

 

Ja, ja vi skulle nog ha gett sjutton i den där utflykten för vi blev fångar båda två.

 

Hamnade på en liten ö och där finns det minsann ett skärmskydd. Sörmlandsleden går här och vi var ute på en sån där rundslinga.

 

Enligt människorna var det en otroligt vacker vinterdag som absolut skulle förevigas.

 

Är du klar snart? Inte nog med fångenskapen det ska fotas i evigheter också.

 

Inte det inte skulle tas en massa mer fullkomligt onödiga bilder.

Sen kunde vi äntligen gå vidare. Människorna tittade på en karta som sitter vid etappgräns. Hörde hur matte pratade om en annan bra runda där och pekade ut den på kartan. Ska vi tydligen få gå när det blir vår för den är lång och kräver fika.

 

Kom ut på en väg igen Fanns fortfarande hur mycket spännande som helst att kolla in och så alla dofter. Synd att vi förverkat rätten till fria tassar för det fanns många spår att utforska.

 

Som här, tänk om vi kunnat ta en sväng och kolla allt det där intressanta vi vet finns längre bort.

 

Jag ansåg att vi skulle ta den här vägen. Matte höjer inte ens ögonbrynen längre. För länge sen så bodde hon och Sigge i Hålan några år. Detta är alltså en av hans gamla rundor och så klart jag visste det. Men den ska vi gå då när det blir vår.

 

En bäck forsade som värsta vårbäcken. Kanske är det vår i morgon så vi får gå en där nya rundan matte pratade om?

 

Gick vidare och hade fortfarande fullt upp med allt nytt. Kom till nåt som Sigge hade döpt till Badudden. Tydligen badade han massor här. Men nu var det bara en massa si och snö så vi kunde inte prova badvänligheten.

 

Så här såg det ur större delen av rundan. Vi gick med nosen i backen för att ta in allt nytt.

 

Jaha. Där borta står bilen och det är dags att åka hem igen. Vi var faktiskt väldigt nöjda. När jag kom hem så somnade jag gott. Man blir så skönt trött av alla nya intryck och dofter. Faktiskt bra detta med mattes outsinliga förråd av nya ställen.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards